Key takeaways
Pros
- Διατίθεται δωρεάν πρόγραμμα
- Εύκολη πλοήγηση
- Πολλές δυνατότητες για ένα δωρεάν πρόγραμμα
Cons
- Πολύ λίγα μαθήματα και οδηγοί
- Δυσκολίες με στοιχεία πιστωτικής κάρτας και ΑΦΜ
- Υπερβολικά βασικά πρότυπα (όχι απαραίτητα μειονέκτημα)
- Δύσκολη ενσωμάτωση με εφαρμογές τρίτων
Ξεκινώντας με τη δυνατότητα IBM Watson Assistant
Το λογισμικό συνομιλίας IBM Watson AI Assistant μπορεί να κατανοήσει τα αιτήματά σας, να προσαρμοστεί στο domain σας, να αναγνωρίζει απαντήσεις σε απλή γλώσσα, να χειρίζεται φυσικές συνομιλίες χωρίς διακοπή και πολλά άλλα. Επιπλέον, το bot AI από την IBM μπορεί να εγκατασταθεί σε πολλά κανάλια κοινωνικών μέσων, όπως Intercom, Slack, Facebook Messenger, SMS με Twilio, WhatsApp, ακόμη και Amazon Alexa.
Για να ξεκινήσω με το λογισμικό, πήγα στον ιστότοπο εγγραφής για το chatbot και ξεκίνησα τη διαδικασία εγγραφής. Για να χρησιμοποιήσετε το chatbot, πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό IBM Cloud παρέχοντας τις ακόλουθες λεπτομέρειες:
- διεύθυνση email (πρέπει να επαληθευτεί πριν προχωρήσετε περαιτέρω στη διαδικασία εγγραφής),
- όνομα και επίθετο,
- χώρα ή περιοχή.
Θα σας ζητηθεί επίσης να αποδεχτείτε τους όρους και τις προϋποθέσεις και να συμφωνήσετε να λαμβάνετε πληροφορίες μάρκετινγκ (το τελευταίο είναι προαιρετικό).
Στο επόμενο στάδιο, θα κληθείτε να διαβάσετε διάφορες σημειώσεις απορρήτου και να συμφωνήσετε στην επεξεργασία δεδομένων. Μόλις γίνει αυτό, θα πρέπει να επαληθεύσετε την ταυτότητά σας. Για άλλη μια φορά, μου ζητήθηκε να παράσχω διάφορα στοιχεία, όπως τον επιθυμητό τύπο λογαριασμού, πληροφορίες εταιρείας, στοιχεία χρέωσης και στοιχεία πιστωτικής κάρτας. Με αποθάρρυνε ελαφρώς αυτό στην αρχή, καθώς ήθελα μόνο να δοκιμάσω το chatbot. Η παροχή τέτοιων ευαίσθητων πληροφοριών όπως η πιστωτική κάρτα ήταν άβολη για μένα.
Προς έκπληξή μου, συνέβη κάτι απογοητευτικό. Δεν μπόρεσα να εξουσιοδοτήσω καμία από τις πιστωτικές μου κάρτες κατά τη δημιουργία του λογαριασμού. Επιπλέον, ήταν επίσης αδύνατο να επαληθεύσω τον ΑΦΜ μου σε οποιαδήποτε από τις διαμορφώσεις, κάτι που με εκνεύρισε ακόμη περισσότερο. Εξαιτίας αυτού, η όλη διαδικασία εγγραφής κράτησε περίπου μία ώρα και πρέπει να ομολογήσω ότι δεν ήταν καθόλου ομαλή. Δεν περίμενα αυτά τα προβλήματα, και όμως εμφανίστηκαν. Θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι οι κάρτες και η εταιρεία μου είναι εγγεγραμμένες στην Πολωνία, αλλά αυτό δεν θα έπρεπε να είναι πρόβλημα. Η εγγραφή δεν θα σας δημιουργήσει προβλήματα λογικά, ακόμα κι αν είστε νέοι σε αυτούς τους τύπους εργαλείων, αρκεί να έχετε διαπιστευτήρια που αποδέχεται η IBM.
Όσο για τη διεπαφή, ήταν αρκετά φιλική προς το χρήστη. Αν και δεν είμαι μεγάλος οπαδός των σκούρων χρωμάτων που χρησιμοποιεί η IBM, ήταν εύκολη η πλοήγηση στο εργαλείο χωρίς προβλήματα.
Δυνατότητες και ενσωμάτωση του IBM Watson Assistant
Μετά από κάποια προβλήματα με τη διαδικασία εγγραφής, ήρθε επιτέλους η ώρα να αποκτήσω μια αίσθηση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει το IMB Watson Assistant. Ήμουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος που τα δοκίμασα, καθώς οι κριτικές που είχα διαβάσει πριν ήταν ανάμεικτες.
Ξεκίνησα ρίχνοντας μια ματιά στην εφαρμογή για να δω πώς είναι το UX και η οπτική σχεδίαση. Αφού ήμουν δύσπιστος για τα υπερβολικά σκούρα χρώματα, έμεινα έκπληκτος όταν ανακάλυψα ότι δεν μου φαινόταν τόσο τρομακτικό όσο πίστευα.
Δεν θα έλεγα ότι ήταν πολύ εύκολο να βρεις τα πάντα γρήγορα, αλλά μετά από λίγο, όλα έγιναν οικεία. Κάτι που με δυσκόλεψε ήταν η ενσωμάτωση του εργαλείου με άλλες εφαρμογές τρίτων. Εάν δεν έχετε εμπειρία με API και ενσωματώσεις, μπορεί να χαθείτε εδώ.
Το chatbot της IBM προσφέρει ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εντός του δωρεάν προγράμματος για να επωφεληθείτε, όπως:
- διαδικτυακή συνομιλία,
- SMS και MMS,
- ενσωματώσεις καναλιών ανταλλαγής μηνυμάτων,
- προσαρμοσμένο API καναλιού,
- έως και 1000 μηνιαίους ενεργούς χρήστες,
- 3 βοηθοί,
- 7 ημέρες διατήρησης δεδομένων αναλυτικών στοιχείων,
- κορυφαία στον κλάδο NPL (επεξεργασία φυσικής γλώσσας),
- ενσωματώσεις κέντρου εξυπηρέτησης πελατών,
και άλλα.
Όσο για τα προβλήματα που συνάντησα, υπήρχε ένα που ξεχώρισε. Αν και, δεν θα έλεγα ότι ήταν πρόβλημα με το chatbot, αλλά μάλλον η εμπειρία μου από τη χρήση άλλων chatbot. Το πρόβλημα που είχα ήταν ότι, κατά τη γνώμη μου, το chatbot είχε πολύ βασικά πρότυπα. Μπορεί να μην είναι πρόβλημα για όλους. Υποθέτω ότι περίμενα περισσότερα από ένα chatbot που παρέχεται από μια εταιρεία όπως η IBM.
Πιθανώς ένα άλλο πράγμα που βρήκα απογοητευτικό ήταν η έλλειψη οδηγών και εκπαιδευτικού υλικού που σίγουρα θα έκαναν τη διαδικασία ενσωμάτωσης πιο ευχάριστη για μένα. Σε σύγκριση με κάποιες άλλες λύσεις που είχα δοκιμάσει, οι προγραμματιστές του chatbot της IBM έχουν να καλύψουν κάποια διαφορά. Αν και υπάρχει κάποιο εκπαιδευτικό υλικό, πιστεύω ότι θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρο για τον χρήστη.
Απόδοση και χρησιμότητα
Συνολικά, το chatbot της IBM είναι σχετικά εύκολο στη χρήση και μπορείτε να δοκιμάσετε τα αποτελέσματα καθώς το διαμορφώνετε. Επιπλέον, η εκπαίδευση του μοντέλου δεν απαιτεί πολύ χρόνο. Αφού δοκίμασα το chatbot σε έναν από τους ιστότοπους δοκιμής μου, έμεινα αρκετά ικανοποιημένος με τα αποτελέσματα. Επιπλέον, χάρηκα που είδα ότι το chatbot ήταν πάντα σε θέση να κατανοεί και να ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις πληροφορίες του χρήστη, ακόμα κι αν ήταν περίπλοκο.
Τιμολόγηση IBM Watson Assistant
Πρώτα απ ‘όλα, το IBM Watson Assistant διατίθεται σε μια εντελώς δωρεάν έκδοση. Επιπλέον, οι χρήστες μπορούν να εγγραφούν σε προγράμματα επί πληρωμή. Παρακάτω είναι όλα τα διαθέσιμα προγράμματα και οι λεπτομέρειες τους.
Πρόγραμμα Lite (0$/μήνα)
Αυτό το πρόγραμμα προσφέρει αρκετές δυνατότητες όσον αφορά την ποικιλία. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν διαδικτυακή συνομιλία, SMS και MMS, ενσωματώσεις με κανάλια ανταλλαγής μηνυμάτων, προσαρμοσμένα API καναλιών και έως και 1000 μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
Plus πρόγραμμα (από 140$/μήνα)
Ξεκινώντας από 140$ το μήνα υπάρχει η επιλογή προγράμματος Plus. Είναι ένας ωραίος συνδυασμός μεταξύ του δωρεάν και του προγράμματος enterprise. Τα βασικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν 30 ημέρες διατήρησης δεδομένων αναλυτικών στοιχείων, όριο λήξης περιόδου σύνδεσης 24 ωρών και δυνατότητα αναζήτησης στο υπάρχον περιεχόμενο.
Πρόγραμμα Enterprise (προσαρμοσμένη τιμολόγηση/ μήνα)
Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε ακόμη περισσότερες δυνατότητες, μπορείτε να εγγραφείτε στο πρόγραμμα Enterprise της IBM, το οποίο έχει προσαρμοσμένη τιμή. Εκτός από αυτό που περιλαμβάνεται ήδη στα προηγούμενα 2 προγράμματα, η επιλογή enterprise σάς δίνει πρόσβαση σε απομόνωση δεδομένων, υποστήριξη ενσωμάτωσης, ταξινόμηση δέσμης προθέσεων, HIPAA, SLA χρόνου λειτουργίας, ενσωμάτωση τμήματος και πολλά άλλα.
Συμπέρασμα
Για να συνοψίσω τα πάντα, μου άρεσε πάρα πολύ η δοκιμή του chatbot Watson της IBM. Κατά τη γνώμη μου, αυτό το εργαλείο (στην δωρεάν έκδοσή του) θα είναι αρκετό για οποιονδήποτε κάνει τα πρώτα του βήματα με τα chatbots, καθώς και για όσους θέλουν να κάνουν ελαφρώς πιο προηγμένες κινήσεις. Δεδομένου ότι το εργαλείο προσφέρει μια δωρεάν δοκιμή και ακόμη και ένα δωρεάν πρόγραμμα, υποθέτω ότι δεν θα σας βλάψει και πολύ αν αποφασίσετε να το δοκιμάσετε, ακόμα κι αν τελικά δεν σας αρέσει.
Frequently Asked Questions
Θέλω να δημιουργήσω έναν δωρεάν λογαριασμό IBM Cloud χωρίς να παρέχω πληροφορίες πιστωτικής κάρτας ή χρέωσης.
Δεν μπορείτε να δημιουργήσετε έναν δωρεάν λογαριασμό IBM Cloud χωρίς να παρέχετε πληροφορίες χρέωσης. Ωστόσο, το IBM Cloud προσφέρει ένα δωρεάν επίπεδο υπηρεσιών που επιτρέπει στους χρήστες να δοκιμάσουν μερικές από τις υπηρεσίες τους δωρεάν. Για να αποκτήσουν πρόσβαση στο δωρεάν επίπεδο, οι χρήστες θα πρέπει να παρέχουν πληροφορίες χρέωσης, αλλά η IBM δεν θα τους χρεώσει για τη χρήση των υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στη δωρεάν έκδοση, εφόσον παραμένουν εντός των ορίων της.