Key takeaways
Pros
- Εύκολα κατανοητή διαδικασία εγγραφής
- Διάφορες συμπληρωματικές υπηρεσίες διαθέσιμες στο AWS
- Πλούσια βάση γνώσεων και σεμινάρια
- Φιλική προς το χρήστη διεπαφή
Cons
- Η ανάγκη προσθήκης στοιχείων χρέωσης παρόλο που το chatbot είναι δωρεάν
- Πολύπλοκη web ενσωμάτωση
- Χαοτική, δυσνόητη τιμολόγηση
Ξεκινώντας με τη λειτουργία Amazon Lex chatbot
Η υπηρεσία Amazon Lex είναι ένα εργαλείο του Amazon Web Services (AWS) που σας διευκολύνει να δημιουργήσετε chatbot και άλλες διεπαφές συνομιλίας χρησιμοποιώντας την κατανόηση φυσικής γλώσσας και την αυτόματη αναγνώριση ομιλίας. Χρησιμοποιώντας το, μπορείτε να δημιουργήσετε chatbots που κατανοούν τις εισαγωγές κειμένου και φωνής και ανταποκρίνονται ανάλογα.
Για να ξεκινήσετε τη διαδικασία εγκατάστασης για το AWS Chatbot, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό AWS. Έτσι, κατευθύνθηκα στον ιστότοπό τους για να ξεκινήσω τη διαδικασία εγγραφής μου. Αρχικά, μου ζητήθηκε να παράσχω μια διεύθυνση root email και ένα όνομα λογαριασμού AWS.
Σε αυτό το στάδιο, αφού κάνετε κλικ στο κουμπί «επαλήθευση διεύθυνσης email», θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση email σας παρέχοντας έναν κωδικό που στάλθηκε στη συγκεκριμένη διεύθυνση. Με εξέπληξε θετικά που έλαβα τον κωδικό σχεδόν αμέσως. Μόλις γίνει αυτό, ήρθε η ώρα να ρυθμίσετε τον κωδικό πρόσβασης root χρήστη.
Προχωρώντας, κατευθύνθηκα στο δεύτερο από τα 5 βήματα της διαδικασίας εγγραφής. Σε αυτό το βήμα, έπρεπε να δώσω περισσότερα προσωπικά στοιχεία, όπως πλήρες όνομα, αριθμό τηλεφώνου, χώρα ή περιοχή και άλλα.
Έπρεπε επίσης να συμφωνήσω με τους όρους και τις προϋποθέσεις της Συμφωνίας Πελατών AWS.
Το βήμα 3 αφορούσε αποκλειστικά την παροχή πληροφοριών χρέωσης, κάτι που έκανα. Βέβαια, δεν είμαι λάτρης του να δίνω στις εταιρείες τα στοιχεία χρέωσής μου, ειδικά όταν θέλω μόνο να δοκιμάσω ένα εργαλείο. Αλλά υποθέτω ότι δεν είναι κάτι που θα μπορούσα να αποφύγω, γι’ αυτό προχώρησα στη διαδικασία εγγραφής αφού επαλήθευσα τα στοιχεία της κάρτας μου.
Στο βήμα 4, μου ζητήθηκε να επιβεβαιώσω την ταυτότητά μου παρέχοντας τον αριθμό τηλεφώνου μου για επαλήθευση, είτε μέσω φωνητικής κλήσης είτε μέσω μηνύματος κειμένου. Επέλεξα την επιλογή μηνυμάτων κειμένου και έλαβα ένα SMS σχεδόν αμέσως, γεγονός που με καθησύχασε.
Τέλος, το τελευταίο, 5ο βήμα της διαδικασίας εγγραφής μου ζήτησε να επιλέξω το επιθυμητό πρόγραμμα υποστήριξης. Συνολικά, υπάρχουν 4 τύποι υποστήριξης για να διαλέξετε:
- βασική υποστήριξη (δωρεάν),
- υποστήριξη προγραμματιστών (από 29$ το μήνα),
- υποστήριξη επιχειρήσεων (από 100$ το μήνα),
- υποστήριξη εταιρειών (από 15.000$ το μήνα).
Χωρίς να το σκεφτώ πολύ, προχώρησα και επέλεξα τον δωρεάν τύπο υποστήριξης και προχώρησα στην ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής.
Η όλη διαδικασία εγγραφής 5 βημάτων μου πήρε περίπου 15 λεπτά συνολικά, κάτι που ήταν υποφερτό. Η AWS μου ζήτησε να παράσχω ορισμένες λεπτομέρειες που δεν νομίζω ότι ήταν απαραίτητες, αλλά ήταν ο μόνος τρόπος για να δημιουργήσω έναν λογαριασμό. Έτσι, έπρεπε να συμμορφωθώ με τις απαιτήσεις.
Όσο για την ίδια τη διαδικασία εγγραφής, δεν ήταν προβληματική, όπως για παράδειγμα με το εργαλείο συνομιλίας IBM Watson Assistant. Θα έλεγα ότι όλα ήταν ξεκάθαρα και απλά, ώστε να είστε σίγουροι ότι θα μπορέσετε να το χειριστείτε.
Δυνατότητες και ενσωμάτωση Amazon Lex chatbot
Αφού πέρασα μερικά λεπτά για να εξοικειωθώ με την αρκετά ελκυστική (αλλά και τεχνική) οπτική σχεδίαση του λογισμικού, επιτέλους μπήκα βαθιά στις δυνατότητες του chatbot.
Οι πρώτες μου εντυπώσεις από τη διεπαφή χρήστη μετά τη σύνδεση στην Κονσόλα διαχείρισης AWS ήταν μάλλον θετικές. Αμέσως πλοηγήθηκα στην καρτέλα υπηρεσιών για να βρω το Amazon Lex chatbot και άρχισα να εξερευνώ τις δυνατότητές του.
Πρώτον, αποφάσισα να ελέγξω μερικούς από τους σχετικούς πόρους που διατίθενται στην αριστερή πλευρά του ιστότοπου. Αυτά ήταν: τεκμηρίωση, ιστολόγια και μια καρτέλα “τι νέο υπάρχει“. Με εξέπληξε θετικά ο όγκος των διαθέσιμων χρήσιμων πληροφοριών.
Η ενότητα ιστολογίου, για παράδειγμα, περιλαμβάνει διάφορα άρθρα για διαφορετικά θέματα που οι νέοι χρήστες chatbot όπως εγώ μπορεί να θεωρήσουν εξαιρετικά ενημερωτικά.
Η τεκμηρίωση είναι επίσης πολύ πλούσια σε πληροφορίες που θα εκτιμήσει κάθε χρήστης του Amazon Lex.
Όσον αφορά τις διαθέσιμες λειτουργίες, πρέπει να ομολογήσω ότι χάρηκα που είδα σεμινάρια και οδηγίες για τις περισσότερες διαθέσιμες λειτουργίες. Παρακάτω, μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα της δυνατότητας “διαμόρφωση ρυθμίσεων bot” και το κείμενο “πληροφορίες” δίπλα της. Το εικονίδιο κειμένου προχωρά στην εμφάνιση χρήσιμων οδηγών στη δεξιά πλευρά όταν κάνετε κλικ σε αυτό.
Μερικές από τις δυνατότητες που μου άρεσε πολύ να εξερευνήσω είναι το χρονικό όριο αδράνειας της περιόδου λειτουργίας, τα παραδείγματα προτύπων ρομπότ και τα σφάλματα ρομπότ εύκολης δοκιμής σε πραγματικό χρόνο.
Μιλώντας για σφάλματα, δυστυχώς συνάντησα ένα, το οποίο δεν ήμουν σίγουρος πώς να διορθώσω. Πιο συγκεκριμένα, είχα προβλήματα με τη ρύθμιση πολλών γλωσσών για ένα chatbot. Η πολυπλοκότητα των διαφορετικών επιλογών για να διαλέξω με έκανε να νιώθω χαμένος, αφήνοντάς με ελαφρώς εκνευρισμένο με το σφάλμα. Τελικά, πήγα να διαβάσω μερικούς από τους διαθέσιμους πόρους σχετικά με αυτό, καθώς δεν μπορούσα να μιλήσω με κανέναν ζωντανό αντιπρόσωπο ως μέρος της δωρεάν συνδρομής μου στην υποστήριξη πελατών.
Συνολικά, το Amazon Lex ήταν σχετικά εύκολο στη χρήση, με μερικές μπερδεμένες πτυχές που χάλασαν την εμπειρία.
Απόδοση και χρησιμότητα
Αποφάσισα να αξιολογήσω την απόδοση και τη χρησιμότητα του Amazon Lex με 3 τρόπους: την ακρίβειά του, την ικανοποίησή μου ως χρήστη και την ικανότητά του να ολοκληρώνει με επιτυχία εργασίες. Όσον αφορά την ακρίβεια, το Amazon Lex μπόρεσε να κατανοήσει και να ερμηνεύσει ένα ευρύ φάσμα εισαγωγών και να ανταποκριθεί με τρόπο που ήταν σχετικός. Αυτό περιλάμβανε την κατανόηση του πλαισίου, την αναγνώριση της πρόθεσης και την παροχή ακριβών πληροφοριών. Στο εξής, βαθμολογώ την ικανοποίησή μου ως χρήστη σε περίπου 7 στα 10. Συνολικά ήταν θετική, με μερικές ενοχλητικές πτυχές όπως το ζήτημα με τη ρύθμιση πολλών γλωσσών. Τελικά, το Amazon Lex μπόρεσε να ολοκληρώσει τις εργασίες με επιτυχία, που ήταν και ο στόχος. Ως εκ τούτου, είμαι μέτρια ικανοποιημένος με το chatbot.
Τιμολόγηση Amazon Lex chatbot
Η δομή τιμολόγησης του Amazon Lex είναι λίγο περίπλοκη και μου πήρε λίγο χρόνο για να την εξερευνήσω. Ήταν δύσκολο να την καταλάβω, ειδικά από τη στιγμή που διάβασα ότι ήταν ένα δωρεάν εργαλείο.
Δεν μπορούσα πραγματικά να καταλάβω πόσα θα πλήρωνα και για τι. Ωστόσο, βρήκα πληροφορίες ότι το Amazon Lex είναι δωρεάν για έως και 10.000 αιτήματα κειμένου και 5.000 αιτήματα ομιλίας, έως και 12 μήνες.
Παρακάτω είναι οι πληροφορίες τιμολόγησης για 3 διαφορετικούς τύπους υπηρεσιών.
Τιμολόγηση ροής συνομιλίας
Όλες οι εισαγωγές χρήστη υποβάλλονται σε επεξεργασία σε μία κλήση ροής API, που σημαίνει ότι το bot ακούει ενεργά και μπορεί να ανταποκριθεί προληπτικά.
Κόστος: 0,0065$ ανά 1 διάστημα ομιλίας (15 δευτερόλεπτα)
Κόστος: 0,0020$ ανά 1 αίτημα κειμένου
Τιμολόγηση αλληλεπίδρασης αιτήματος και απάντησης
Με αυτό το πρόγραμμα, κάθε εισαγωγή χρήστη υποβάλλεται σε επεξεργασία ως ξεχωριστή κλήση API. Θα χρεωθείτε με βάση πόσα αιτήματα κάνει το bot σας μέσω του API ομιλίας ή του API κειμένου.
Κόστος: 0,004$ ανά 1 διάστημα ομιλίας
Κόστος: 0,00075$ ανά 1 αίτημα κειμένου
Τιμολόγηση αυτόματης σχεδίασης chatbot
Μπορείτε να δημιουργήσετε αυτόματα chatbot χρησιμοποιώντας μεταγραφές συνομιλιών χρησιμοποιώντας το Amazon Lex Automated Chatbot Designer.
Κόστος: 0,50$ το λεπτό
Συμπέρασμα
Γενικά, είχα μια ανάμεικτη εμπειρία με το Amazon Lex, αλλά πιο κοντά στη θετική. Μου άρεσε να χρησιμοποιώ το chatbot και να δοκιμάζω τις δυνατότητές του, αλλά ένιωσα επίσης ότι ήταν αρκετά τεχνικό. Επιπλέον, δεν μου άρεσε πολύ να πρέπει να εισάγω τα στοιχεία χρέωσής μου. Σε μια θετική όμως σημείωση, σίγουρα εκτιμώ τη διαθεσιμότητα των σεμιναρίων και των πόρων, που με έκαναν να βρω το chatbot εύκολο στην εκμάθηση και τη χρήση. Συνολικά, μου άρεσε πάρα πολύ η διαθεσιμότητα σαφών και εύχρηστων διεπαφών, καθώς και άφθονη υποστήριξη και τεκμηρίωση για να βοηθήσουν τους χρήστες να πλοηγηθούν στις δυνατότητες του chatbot. Αν ψάχνετε για μια σχετικά φθηνή, αλλά σταθερή λύση, φροντίστε να την δοκιμάσετε.
Frequently Asked Questions
Πώς να ξεκινήσετε με το Amazon Lex;
Η πρόσβαση στο Amazon Lex είναι δυνατή μέσω της Κονσόλας Διαχείρισης AWS, μεταβαίνοντας στην κατηγορία “Τεχνητή Νοημοσύνη”. Για να χρησιμοποιήσετε το Amazon Lex, πρέπει να έχετε λογαριασμό στο Amazon Web Services. Θα σας ζητηθεί να δημιουργήσετε ένα κατά τη διαδικασία εγγραφής, εάν δεν το έχετε ήδη. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να ανατρέξετε στον Οδηγό Εκκίνησης του Amazon Lex V2.
Πώς να δημιουργήσετε Amazon Lex bots για κινητές συσκευές;
Τα SDK είναι διαθέσιμα για συσκευές iOS και Android και παρέχονται από το Amazon Lex. Με αυτά τα SDK, μπορείτε να αναπτύξετε bots για χρήσεις κινητών. Επιπλέον, το Amazon Cognito μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενεργοποιήσει τον έλεγχο ταυτότητας χρήστη.
Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις χρήσης για το Amazon Lex;
Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις χρήσης του Amazon Lex περιλαμβάνουν ενημερωτικά ρομπότ, φωνητικές συνομιλίες και βοηθούς αυτοεξυπηρέτησης, ρομπότ ελέγχου συσκευών, ρομπότ παραγωγικότητας επιχειρήσεων, ρομπότ συναλλαγών και άλλα.