Πρότυπα email υποδοχής για SaaS, σχεδιασμένα για ενσωμάτωση πελατών και αύξηση διατήρησης. Περιλαμβάνουν ακυρώσεις, προσκλήσεις σε webinars και εισαγωγικές συνεδριάσεις. Δωρεάν δοκιμή χωρίς δεσμεύσεις.
Η ενσωμάτωση πελατών είναι ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία επαφής για κάθε επιχείρηση SaaS. Το να δώσετε στους πελάτες σας όλα τα εργαλεία, τους πόρους και τις γνώσεις που χρειάζονται για να πετύχουν με το προϊόν ή την υπηρεσία σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλίσετε ότι θα παραμείνουν και θα γίνουν μακροπρόθεσμοι πελάτες. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις εσφαλμένα σταματούν πολύ σύντομα τις προσπάθειές τους για την ενσωμάτωση (συχνά μετά την αποστολή ενός ενιαίου email υποδοχής.) Αν και τα email υποδοχής μπορούν να κάνουν μια εξαιρετική πρώτη εντύπωση, δεν διασφαλίζουν την επιτυχία των πελατών ούτε διατηρούν πελάτες.
Η ανάπτυξη και η ενσωμάτωση των κατάλληλων email υποδοχής θα οδηγήσει σε αυξημένη αφοσίωση, βελτιωμένη εμπειρία πελατών, υψηλότερα ποσοστά διατήρησης, καλύτερη αξία διάρκειας ζωής των πελατών και μεγαλύτερα έσοδα. Στην πραγματικότητα, κατά μέσο όρο, η αποστολή πολλαπλών email υποδοχής είναι γνωστό ότι αποφέρει 51% περισσότερα έσοδα από ένα email καλωσορίσματος.
Μια αποτελεσματική αλληλουχία email ενσωμάτωσης SaaS θα πρέπει να περιλαμβάνει μια σειρά από email που παρέχουν στους νέους πελάτες μια ποικιλία χρήσιμων πληροφοριών – σεμινάρια, οδηγούς βίντεο, συμβουλές χρήσης προϊόντων, βέλτιστες πρακτικές, μελέτες περιπτώσεων – ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να εκπαιδεύσει τους πελάτες και να τους βοηθήσει να αποκομίσουν τη μέγιστη αξία από το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Ακολουθούν 8 πρότυπα email προϊόντων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στη δική σας σειρά email ενσωμάτωσης πελάτη που ξεπερνούν το απλό καλωσόρισμα των νέων πελατών σας.
Hopefully, you’ve had a chance to [complete setting up your account/ navigate around, etc.].
Over the next couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get the most out of [Product/ service]. We’ll be sharing helpful tips, checking in with you, and showing you how some of our customers use [Product/ service] to [achieve specific goals].
For now, here are our best resources that might help you get started:
Step-by-Step [Product/ service] Guide
Knowledge Base & Video Tutorials
Frequently Asked Questions
Community Forum
If you have any questions, problems, or concerns – please feel free to reach out and ask before getting frustrated.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We built [Product/ service] to help businesses [overcome certain pain points/ reach specific goals] and I hope that we can achieve that for you.
Here are some of the most important first steps I recommend taking to get started with [Product/ service]:
Step 1: [details]
Step 2: [details]
Step 3: [details]
Step 4: [details]
We also put together a short video for you to learn the ins and outs of [Product/ service]. You can check it out here: The Complete [Product/ service] Guide (in less than 10 minutes)
If you have any questions or hit any bumps in the road, please reply to this email, start a chat with our support team or visit our Help Center – we’re here for you 24/7.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Glad to see that you’re up and running with [Product/ service]!
In the next few emails, I’ll be sending you some tips to help you leverage the power of [Product/ service]. [Using top features, setting up automation, managing third-party integrations, etc.] – I’ll walk you through all that and more. Keep an eye on your inbox so you don’t miss a thing!
To get started, here’s a quick heads up on the three things that will save you a bunch of time in the long run:
Pro Tip 1: [details]
Pro Tip 2: [details]
Pro Tip 3: [details]
P.S. In the next email I’m going to show you how to [use a certain feature to reach a specific goal].
If you ever have any questions, I’m here to help – just hit reply.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
As a new user, you’re now able to [use advanced product features to reach specific goals].
I want to help you get started by offering you a free one on one walkthrough of [Product/ service].
People in the past have found these sessions to prove both useful and helpful in highlighting the key features of [Product/ service] and also managed to gain some tips and tricks along the way. These walkthroughs usually last between 20-30 minutes, with plenty of time for questions.
To book an appointment, please click here and choose the most suitable time for you. Alternatively, let me know what time works for you.
Once again, thank you for choosing [Product/ service].
[YOUR SIGNATURE]
Many people using [Product/service] for the first time are overwhelmed by its potential, but they aren’t immediately sure of how it can help them [achieve specific goals].
That’s why today I want to share a quick video that tells the story of [Other customer’s name], [Job role] at [Company]. He shares a behind-the-scenes look at exactly how he uses [Product/ service] to [reach desired goals].
I think it’ll give you some cool ideas for how you can get the most out of your new [Product/ service].
Watch the Video Here
Hopefully, you‘ve been rocking it with [Product/ service] so far. And who knows, maybe you’ll be our next success story!
Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]
Have you ever downloaded a free eBook?
Of course, you have! Who hasn’t? But have you ever actually read an eBook that you downloaded?
If you’re like most busy [marketers/ salespeople/ business owners, etc.], the answer is a resounding no! Why? Because most eBooks are too long, too boring, and offer little if any value.
Fortunately, our eBooks are not like that. Today I’d like to share with you one of the most popular resources we’ve ever put out: [Name of the eBook].
It’s packed with actionable tips and tricks for getting the most out of your [marketing/ sales, etc.] strategies that you can apply today. The best part? We’ve written it so you can easily read it on your lunch break and take action immediately after returning to your desk.
Download Your Free eBook Now
Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]
[Product] is the [engine/ platform/ tool] that helps you [listing key benefits of your product or service]. We’re also here to provide tons of great resources to set you up for success, starting now.
Join us for a webinar, “Getting Started with [Product]”. A Customer Success Coach will guide you through [Product] to ensure you get the most value, as soon as possible.
Register Now
We also have a variety of [lessons/ tutorials/ guides] to teach you how to use [Product’s features] at your own pace and can be viewed at any time.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
If you’re like most [marketers/ sales managers/ e-tailers, etc.], you’re focused on [performing specific actions to reach specific goals]. The truth is, it isn’t easy, and it isn’t always quick. But it is possible when you have the right strategies in place.
Today I want to tell you about a free live training I’m hosting:
Link to a Free Live Training Registration
In it, I’ll discuss how some of our customers like [Customer 1, Customer 2, and Customer 3] are using [Product/ service] to [achieve specific goals]. You’ll gain insights and actionable practices from industry leaders that you can put into action right away.
I would LOVE for you to attend. Even if you can’t join live, register now and I’ll send you the recorded webcast that you can watch at your convenience.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Give your users the best start possible and set the stage for long-term customer success
Elevate your SaaS product onboarding experience with LiveAgent's comprehensive templates.
Το SaaS σημαίνει Software as a Service. Το SaaS είναι ένα προϊόν λογισμικού που παραδίδεται μέσω του Διαδικτύου. Ο πάροχος SaaS φιλοξενεί την εφαρμογή στους διακομιστές του.
Τα πιο επιτυχημένα email SaaS είναι 6 έως 12 προτάσεις.
Μερικά παραδείγματα SaaS περιλαμβάνουν το Mailchimp, το Slack, το LiveAgent και το Salesforce.
Πρότυπα email πρόσκλησης σε τηλεφωνική κλήση
Ανακαλύψτε πώς να δημιουργείτε αποτελεσματικά πρότυπα email πρόσκλησης για τηλεφωνικές κλήσεις. Μάθετε τις καλύτερες πρακτικές για την οργάνωση τηλεφωνικών συναντήσεων και βελτιώστε την επικοινωνία σας με τους πελάτες. Επισκεφτείτε τη σελίδα για ιδέες, παραδείγματα και συμβουλές!
Πρότυπα συνοδευτικής επιστολής αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών
Χρειάζεστε να γράψετε μια συνοδευτική επιστολή για μια θέση εξυπηρέτησης πελατών; Ρίξτε μια ματιά σε αυτά τα παραδείγματα συνοδευτικής επιστολής αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών για συμβουλές σχετικά με το πώς να φτιάξετε τη δική σας.
Πρότυπα email πώλησης προϊόντων
Χρησιμοποιήστε τα πρότυπα email πώλησης προϊόντων. Είναι ιδανικά για την προώθηση κάθε πώλησης. Απλά αποθηκεύστε, προσαρμόστε και είστε έτοιμοι!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team