Μάθετε πώς να δημιουργείτε αποτελεσματικά email μετά την αγορά για καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες. Ανακαλύψτε πρότυπα για αξιολόγηση, υποστήριξη, ευχαριστίες και πωλήσεις. Δοκιμάστε το δωρεάν με το LiveAgent.
Ανεξάρτητα από το τι πουλάτε και σε ποιον –είτε πρόκειται για επανειλημμένο πελάτη είτε για αγοραστή για πρώτη φορά – τα καλά δημιουργημένα και έγκαιρα αυτοματοποιημένα email μετά την αγορά μπορούν να έχουν άμεσο θετικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας. Αυτοί οι τύποι email μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε την εμπλοκή των πελατών με την εταιρεία σας, να καλλιεργήσετε μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες και να δημιουργήσετε περισσότερες επαναλαμβανόμενες πωλήσεις. Οι καμπάνιες email μετά την αγορά είναι επίσης μια από τις ευκολότερες και πιο αποτελεσματικές τακτικές για τη βελτίωση της πίστης και της διατήρησης των πελατών. Και επειδή η προσέλκυση νέων πελατών κοστίζει συνήθως πέντε φορές περισσότερο από τη διατήρηση των υπαρχόντων – αυτά τα email θα πρέπει σίγουρα να αποτελούν μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ μέσω email.
Γιατί να στείλετε email μετά την αγορά;
Τα email μετά την αγορά έχουν τα υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος και κλικ σε σχέση με οποιαδήποτε καμπάνια μάρκετινγκ μέσω email. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Klaviyo, τα email μετά την αγορά εμφανίζουν 217% υψηλότερο ποσοστό ανοίγματος, πάνω από 500% υψηλότερο ποσοστό κλικ και 90% υψηλότερα έσοδα ανά παραλήπτη από τη μέση καμπάνια email σας. Έρευνα από τη Medallia (μια εταιρεία εμπειρίας πελατών) που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review διαπίστωσε επίσης ότι “Οι πελάτες που είχαν τις καλύτερες εμπειρίες του παρελθόντος ξοδεύουν 140% περισσότερο σε σύγκριση με εκείνους που είχαν τη φτωχότερη εμπειρία στο παρελθόν”.
Τα email μετά την αγορά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να:
Γραμμές θέματος email μετά την αγορά
Αν και οι γραμμές θέματος είναι απαραίτητες, μην ξεχάσετε να γράψετε στο τέλος ένα συναρπαστικό επαγγελματικό κλείσιμο email. Λάβετε υπόψη ότι αυτές οι λέξεις είναι συνήθως αυτό που μένει στον αναγνώστη.
10 Πρότυπα email μετά την αγορά
Τα email μετά την αγορά μπορεί να εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς, ανάλογα με το τι είναι πιο σημαντικό για την επιχείρησή σας – είτε πρόκειται για να κάνουν τους πελάτες να αισθάνονται ξεχωριστοί, να τους υπενθυμίζουν να ανανεώσουν ένα προϊόν, να διαπωλούν παρόμοια προϊόντα ή να συλλέγουν σχόλια – όταν γίνει σωστά, τα email με την αγορά είναι απίστευτα ισχυρά. Από τα email επιβεβαίωσης παραγγελίας μέχρι τα email υποδοχής, παρακάτω είναι 10 πρότυπα email για μερικά από τα πιο κοινά σενάρια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όταν δημιουργείτε τις δικές σας καμπάνιες email μετά την αγορά.
Email επιβεβαίωσης παραγγελίας
Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.
How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).
Here’s your order confirmation:
Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***
Your Order Details:
[listing items purchased]
Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]
Email επιβεβαίωσης αποστολής
YOUR ORDER HAS SHIPPED
Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺
Here are a few things you should know:
Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.
Here’s what we shipped:
[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]
TRACK MY ORDER
Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?
Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.
Email “Σας ευχαριστούμε για την αγορά σας”
WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.
There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.
Thank you!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].
Email προτάσεων προϊόντων
Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].
We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]
If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Email υπενθύμισης αναπλήρωσης
Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.
According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.
RESTOCK NOW
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]
Email κινήτρων για την επόμενη αγορά
Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?
We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]
SHOP NOW
If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Email που εστιάζει στο προϊόν
Congratulations on your new purchase of [product]!
You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.
Here are a few great tips on using your [product]:
[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]
I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.
If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.
Once again, thank you very much for purchasing [product]!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Email αιτήματος έρευνας προϊόντος
A great big thank you for shopping with [Brand]!
We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.
START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]
Email αιτήματος για αξιολόγηση προϊόντος
[Name],
We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).
Write a Review of [Brand]
We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]
Email υποδοχής SaaS
Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.
Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].
In the meantime, you might find these resources helpful:
[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]
If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.
Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.
Η εμπειρία του πελάτη μετά την αγορά είναι η επικοινωνία και οι ενέργειες που πραγματοποιούνται αφού ο πελάτης κάνει μια αγορά από μια επιχείρηση.
Μπορείτε να παρέχετε υποστήριξη πελατών μετά την αγορά, στέλνοντας αυτόματα ένα email παρακολούθησης με σύνδεσμο προς άρθρα της γνωσιακής βάσης για υποστήριξη 24/7.
Η ασυμφωνία μετά την αγορά είναι τα αρνητικά συναισθήματα που εμφανίζονται μετά την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας από ένα άτομο. Για να το μειώσουν, οι οργανισμοί θα πρέπει να έχουν έναν σταθερό τρόπο να υποστηρίζουν τους πελάτες τους, συμπεριλαμβανομένης της άμεσης επίλυσης προβλημάτων και ενός εύκολου τρόπου για την υποστήριξη.
Πρότυπα email πρόσκλησης σε τηλεφωνική κλήση
Ανακαλύψτε πώς να δημιουργείτε αποτελεσματικά πρότυπα email πρόσκλησης για τηλεφωνικές κλήσεις. Μάθετε τις καλύτερες πρακτικές για την οργάνωση τηλεφωνικών συναντήσεων και βελτιώστε την επικοινωνία σας με τους πελάτες. Επισκεφτείτε τη σελίδα για ιδέες, παραδείγματα και συμβουλές!
Πρότυπα email επιβεβαίωσης παραγγελίας
Ανακαλύψτε δωρεάν πρότυπα email επιβεβαίωσης παραγγελίας, ενισχύστε τις μετατροπές σας και προσαρμόστε τα στις ανάγκες σας!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team