Πρότυπα email για προγράμματα επιβράβευσης πελατών που προσφέρουν πόντους και ανταμοιβές, με στοιχεία που δείχνουν τη σημασία τους για τις επιχειρήσεις. Περιλαμβάνει πρότυπα για εκπτώσεις, καλωσορίσματα, προσκλήσεις και ενημερώσεις επιπέδων.
Ενώ η απόκτηση πελατών μπορεί να φαίνεται καλύτερη επένδυση για τις επιχειρήσεις, πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι μακροπρόθεσμα, η προσέλκυση νέων πελατών μπορεί να κοστίσει στην εταιρεία σας έως και 7 φορές περισσότερο σε σύγκριση με τη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών. Όσον αφορά τη διατήρηση των πελατών, τα προγράμματα αφοσίωσης μπορούν να είναι ένα ισχυρό εργαλείο που τους βοηθά να επιστρέφουν οι πελάτες, μειώνει το ποσοστό εκτροπής πελατών και αυξάνει τις συνολικές πωλήσεις σας. Διαβάζοντας αυτό το άρθρο, θα μάθετε γιατί αξίζει να επενδύσετε σε προγράμματα αφοσίωσης, μαζί με 10 παραδείγματα προτύπων email που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στις καμπάνιες μάρκετινγκ του προγράμματος αφοσίωσης της επωνυμίας σας.
Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών είναι ένα πρόγραμμα επιβράβευσης που προσφέρει μια εταιρεία στους πελάτες της προκειμένου να τους ενθαρρύνει να αγοράσουν περισσότερα προσφέροντας ορισμένα οφέλη. Μπορεί να περιλαμβάνουν εκπτώσεις, δωρεάν εμπορεύματα, προκυκλοφορημένα προϊόντα, αποκλειστικά προνόμια ή οποιεσδήποτε άλλες σημαντικές ανταμοιβές. Αν και χρησιμοποιούνται συχνά για την προσέλκυση νέων πελατών, ο πρωταρχικός στόχος των προγραμμάτων αφοσίωσης είναι να διατηρήσουν τους υπάρχοντες πελάτες, να ενισχύσουν την αφοσίωση και να ενθαρρύνουν την υπεράσπιση της εταιρείας.
Διάφορες μελέτες σχετικά με την αφοσίωση των πελατών αποκάλυψαν ότι τα προγράμματα επιβράβευσης μπορούν να προσφέρουν τεράστια αξία σε οποιαδήποτε επιχείρηση. Ακολουθούν μερικά εντυπωσιακά στατιστικά στοιχεία:
Το 71% της Γενιάς X, το 70% των Millennials, το 63% των ατόμων ηλικίας 55-75 και το 62% της Γενιάς Z αναφέρουν ότι ένα πρόγραμμα αφοσίωσης επηρεάζει τις επιλογές των εταιρειών τους. (CrowdTwist)
80% της Γενιάς K, 43% των Millennials, 76% της Γενιάς X και 53% των ατόμων ηλικίας 55-75 αναφέρουν ότι ένα πρόγραμμα αφοσίωσης αυξάνει τη συχνότητα των αγορών τους. (Rare)
Το 71% των καταναλωτών που είναι μέλη προγραμμάτων αφοσίωσης αναφέρει ότι η συνδρομή αποτελεί σημαντικό μέρος των σχέσεών τους με τις επιχειρήσεις. (Bond)
Το 73% των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να προτείνει επωνυμίες με καλά προγράμματα αφοσίωσης. (Bond)
Οι καταναλωτές ξοδεύουν 37% περισσότερο όταν είναι μέλη προγράμματος αφοσίωσης. (Bond)
95% των εταιρειών ανέφεραν ότι τα μέλη του προγράμματος αφοσίωσης ξοδεύουν περισσότερα από τα μη μέλη τους ετησίως. (LoyaltyOne)
Τα μέλη του προγράμματος αφοσίωσης παράγουν 12 έως 18% περισσότερα έσοδα ετησίως από τα μη μέλη. (Accenture)
Κατά μέσο όρο, τα μέλη του προγράμματος αφοσίωσης συμβάλλουν στο 43% των ετήσιων πωλήσεων των εταιρειών. (LoyaltyOne)
Μια έρευνα από το iVend διαπίστωσε ότι σχεδόν το 63% των καταναλωτών παγκοσμίως προτιμούν να λαμβάνουν επικοινωνίες από επιχειρήσεις μέσω email – γεγονός που καθιστά το email ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια για την ενίσχυση της ιδιότητας μέλους προγράμματος αφοσίωσης. Ακολουθούν 10 βασικά πρότυπα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στις καμπάνιες μέσω email του προγράμματος αφοσίωσης για να βελτιώσετε την αφοσίωση των πελατών, να δημιουργήσετε καλύτερες μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες και να αυξήσετε τις πωλήσεις.
We’re thrilled to announce the launch of our new [Loyalty Program Name]. We’ve added lots of exciting and exclusive rewards to say thank you to our amazing customers, like you!
Earn [X] points for every $** you spend [online and/or in-store] to unlock exclusive rewards.
[Reward Title 1] – [***] points to redeem
[Reward Title 2] – [***] points to redeem
[Reward Title 3] – [***] points to redeem
JOIN THE [LOYALTY PROGRAM NAME]
Have a question? We’re here to help. Contact us today or visit our FAQs.
[YOUR SIGNATURE]
Welcome to [Business name] and thank you for signing up! Please enjoy 15% OFF your first purchase at [www.website.com]. Just enter [code] at checkout.
SHOP NOW
By the way, did you know about all the exclusive perks that you can receive for joining our loyalty program? Just to name a few …
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
JOIN NOW
If you have any questions or ever need help, feel free to email us at [email address], call us at [phone number] or visit our FAQs.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Welcome to [Loyalty Program Name] Rewards! Now you can earn points every time you shop online or in our stores. Redeem your points for fun rewards, like free products and special discounts.
As a thank you for joining [Business’s] Loyalty Program, we have credited you with 50 points, and you are now on your way to your first reward.
100 points are all you need to get your first free product/ discount – here are two quick ways to get there:
Like our Facebook page (50 points)
Follow [Brand] on Instagram (50 points)
When you’re done, you can check your points balance and find more ways to earn points by visiting our website.
If you have any questions or need help – feel free to email us at [email address] or give us a call at [phone number].
Thanks for becoming part of our community!
[YOUR SIGNATURE]
We hardly need to tell you that the more points you earn, the more you get. You are now only ** $/ ** points away from [Loyalty Program Name] Gold Level Rewards! At this level you’ll enjoy:
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
Earning more points is easy!
Place an order: ** points
Refer a friend: ** points
Follow us on social media: ** points
Make a product review: ** points
Thanks for your continued loyalty.
[YOUR SIGNATURE]
We’re thrilled to report that you just leveled up to our [tier name] tier!
You’re about to enjoy exclusive opportunities, including early access to [tier name]-only sales throughout the year, and even more points for every single purchase you make.
EXPLORE MY REWARDS
Enjoy, and thanks for being an amazing customer!
[YOUR SIGNATURE]
Thanks for being a loyal [Loyalty Program Name] member! Check out your monthly membership statement below.
Status: Active Member
Points balance: ***
Expiring points: *** points expiring on [dd/mm/yy]
Points to next level: ***
Earn even more points when you shop our special deals now through [date].
SHOP NOW
Got questions? We’ve got answers! Visit our FAQs to see if we’ve covered your question, call us at [number] or start a live chat with our service reps.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
This is just a friendly reminder that your [Customer Loyalty Rewards Program] points will expire at the end of the year (December 31st, 2020). Make sure to redeem your points on any order before this date– they will not roll over into 2021!
Your current balance is ***points.
SHOP NOW
Any questions or issues? Send us a message – we’re always happy to help!
[YOUR SIGNATURE]
We just wanted you to know that WE MISSED YOU since we haven’t seen you in a while. So we’ve decided to credit your account with *** points!
CLAIM YOUR FREE POINTS NOW
The more points you earn, the more benefits you get access to. Here’s a quick reminder of how to earn more points:
SHOP: Spend $** and get ** points
REFER FRIENDS: Get ** points when they place their first order
FACEBOOK: Like our Facebook page and get ** points
INSTAGRAM: Follow us on Instagram and get ** points
Have questions or need help redeeming your points? We would be more than happy to assist you via [email], [phone number], or live chat.
Thank you for being a [Brand] customer and part of our family.
[YOUR SIGNAT
[copy button="yes"]
[Name],
You’ve been a valued member of [Brand’s] loyalty program for [period of time] now. Don’t you think it’s time you let the world know? We’ll reward you if you do!
Give $** and get ** points when you refer a friend
HERE’S HOW IT WORKS
Send your below unique $** discount code to your friends
Your friend gets $** off their purchase
You get ** Rewards Points when your friend completes their purchase
Your current rewards points balance is: ***
READY TO SHARE?
Copy and paste this code and share amongst friends: CODE
Any questions or issues? We’re always here to help. Thanks for being an awesome customer!
[YOUR SIGNATURE]
From all of us at [Company], we wanted to take a moment to wish you the happiest of birthdays! Here’s another reason to celebrate: we’ve just added [reward amount] points to your account!
CHECK MY BALANCE
Thanks for being a loyal customer and we hope you enjoy your special day.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Free templates and a free trial?
That's right! Enjoy a free 30-day trial on us. Test all that LiveAgent has to offer, including email templates and canned messages.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μετρήσετε την επιτυχία ενός προγράμματος αφοσίωσης. Μπορείτε να μετρήσετε τον αριθμό των ατόμων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, τον αριθμό των ατόμων που βρήκαν το πρόγραμμα χρήσιμο και τον αριθμό των ατόμων που δημιούργησαν παραπομπές.
Μπορείτε να προωθήσετε το πρόγραμμα αφοσίωσης στέλνοντας email στα μέλη του προγράμματος αφοσίωσης. Επιπλέον, μπορείτε να τους δώσετε έναν σύνδεσμο για να συνδεθούν στο πρόγραμμα αφοσίωσης σας.
Το βέλτιστο μέγεθος email του προγράμματος αφοσίωσης θα πρέπει να είναι περίπου 1000-1500 σύμβολα, δηλαδή περίπου 100-150 λέξεις.
Πρότυπα πρώτης επαφής τηλεφωνικού κέντρου
Ανακαλύψτε τα πρότυπα πρώτης επαφής τηλεφωνικού κέντρου στη LiveAgent για αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών και επίλυση προβλημάτων. Δοκιμάστε τα δωρεάν και αυξήστε την ικανοποίηση των πελατών σας!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team