Τα πρότυπα email περιεχομένου διευκολύνουν τη δημιουργία εξατομικευμένων και σταθερών email για την προσέλκυση πελατών. Το άρθρο αναλύει τα οφέλη και παρέχει παραδείγματα για αποτελεσματικά email.
Υπάρχουν πολλοί τύποι περιεχομένου που μπορείτε να δημοσιεύσετε στον δικό σας ιστότοπο ή σε άλλες πλατφόρμες. Μπορείτε να αξιοποιήσετε ορισμένους τύπους περιεχομένου για να αποκτήσετε νέους οπαδούς ή να προσελκύσετε την προσοχή των πιθανών πελατών, ενώ άλλοι τύποι περιεχομένου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία σχέσεων με υπάρχοντες πελάτες.
Μερικά παραδείγματα των πρώτων είναι περιορισμένο περιεχόμενο και εγγραφές σε ενημερωτικά δελτία, τα οποία απαιτούν από τον χρήστη να σας παράσχει τα στοιχεία επικοινωνίας του, όπως τη διεύθυνση email του για να έχει πρόσβαση στο πλήρες άρθρο ή την αναφορά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρέχετε κάποιο πολύτιμο περιεχόμενο με αντάλλαγμα τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Στη συνέχεια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας τους για μελλοντικές καμπάνιες μάρκετινγκ, γνωρίζοντας ότι ενδιαφέρονται ήδη για ορισμένα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρετε.
Οι τελευταίοι τύποι περιεχομένου, που απευθύνονται στους υπάρχοντες πελάτες σας, περιλαμβάνουν αναρτήσεις ιστολογίου, διαδικτυακά σεμινάρια, μελέτες περιπτώσεων και εξωτερικά άρθρα ή αναφορές εταιρείας. Είναι σημαντικό όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να διαβάζουν, να παρακολουθούν ή να ακούν το νέο σας περιεχόμενο, καθώς οι κύριοι σκοποί του είναι να αυξήσει την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας και να βελτιώσει την αφοσίωση των πελατών.
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να το κάνετε αυτό είναι να στείλετε email περιεχομένου για να ενημερώσετε τους πελάτες σας σχετικά με την ύπαρξή τους. Κάθε φορά που δημιουργείτε οποιοδήποτε από αυτά τα είδη υλικού, θα πρέπει να στέλνετε email στους σχετικούς χρήστες στη βάση δεδομένων σας – συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εγγράφηκαν πρόσφατα στις ενημερώσεις email newsletter.
Για να κάνετε αυτήν τη διαδικασία γρηγορότερη και ευκολότερη, είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσετε πρότυπα email περιεχομένου. Θα δώσουμε μερικά παραδείγματα προτύπων email που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για κάθε διαφορετικό τύπο περιεχομένου, αλλά ας ξεκινήσουμε πρώτα με τα βασικά.
Ένα πρότυπο email είναι ένα πλαίσιο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να γράψετε το email σας αλλάζοντας απλώς το προτεινόμενο περιεχόμενο με το δικό σας. Σας επιτρέπουν να δημιουργείτε γρήγορα και εύκολα καμπάνιες μάρκετινγκ email περιεχομένου αντικαθιστώντας απλά ένα μέρος του κειμένου και άλλων στοιχείων μηνυμάτων για να ταιριάζουν με την προσωπικότητα της εταιρείας σας.
Τα πρότυπα email περιεχομένου σας εξοικονομούν χρόνο και προσπάθεια, καθώς χρειάζεται μόνο να τροποποιήσετε τα σχετικά μέρη αντί να χρειάζεται να γράψετε ένα email από την αρχή. Αυτό σας δίνει περισσότερο χρόνο για δημιουργικότητα και σύνταξη νέου περιεχομένου. Επιπλέον, υπάρχει περιορισμένη ανάγκη ελέγχου της μορφοποίησης ή για σφάλματα, καθώς το πρότυπο θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα πάντα συνεπή και θα μειώσει τις πιθανότητες να κάνετε λάθη.
Η εξατομίκευση email περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση βασικών μετρήσεων, όπως η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, η οποία ορίζεται ως το ποσοστό των παραληπτών που ακολουθούν έναν σύνδεσμο σε ένα email προς έναν εξωτερικό ιστότοπο. Μπορείτε να αυξήσετε αυτήν τη μέτρηση έως και 27% απλώς στέλνοντας ένα email που απευθύνεται στον παραλήπτη με το όνομα (πηγή).
Αυτή είναι η απλούστερη μορφή εξατομίκευσης. Η προσαρμογή των email περιεχομένου σας σε συγκεκριμένους πελάτες μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία μιας μόνιμης εμπειρίας πελατών. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της εμπιστοσύνης και της αφοσίωσης στην εταιρεία σας. Επιπλέον, το 74% των εμπόρων συμφωνεί ότι η εξατομίκευση βοηθά στην αύξηση της συμμετοχής (πηγή).
Είναι ευρέως αποδεκτό ότι η εξατομίκευση είναι το μέλλον του μάρκετινγκ. Μπορείτε να αυξήσετε τον αντίκτυπο της στρατηγικής σας στέλνοντας προσαρμοσμένο περιεχόμενο και email σε συγκεκριμένα τμήματα της βάσης δεδομένων χρηστών. Η παρουσίαση σε άτομα με τα πιο ενδιαφέροντα και συναφή υλικά θα βοηθήσει επίσης στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών που παρέχετε ακόμη περισσότερο.
Ένα πλεονέκτημα της χρήσης προτύπων είναι ότι θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε μια σταθερή εμφάνιση σχεδιασμού. Το κοινό σας μπορεί να περιμένει ότι ορισμένες κοινές πτυχές των email σας, όπως τα χρώματα, οι γραμματοσειρές και η διάταξη, θα παραμένουν πάντα οι ίδιες. Κάτι τέτοιο βοηθά τους παραλήπτες να συσχετίσουν το συνεπές στυλ της επικοινωνίας σας με την εταιρεία, έτσι ώστε τα email σας να ξεχωρίζουν σε συνωστισμένα εισερχόμενα.
Το πρόγραμμα δημοσίευσης των email πρέπει επίσης να είναι συνεπές, εκτός από τα email που πρέπει να διαβαστούν, τα οποία αποστέλλονται αμέσως όταν πρέπει να κοινοποιηθούν ορισμένες σημαντικές ειδήσεις. Αυτό βοηθά στη δημιουργία οικειότητας με τους παραλήπτες που μπορούν να γνωρίζουν πότε να περιμένουν τα μηνύματά σας.
Το κείμενο που κατευθύνει τους αναγνώστες στον ιστότοπό σας από εξωτερικές πηγές, που ονομάζονται backlinks, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστό και στην οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας της εταιρείας. Τα backlinks συμβάλλουν επίσης στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), με αποτέλεσμα ο ιστότοπός σας να εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση για ερωτήματα λέξεων -κλειδιών σε σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) όπως το Google.
Συνεπώς, το περιεχόμενο που δεν δημοσιεύεται στη σελίδα σας, όπως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε ξεχωριστό έγγραφο ή σε εξωτερικό ιστολόγιο ή ιστότοπο, θα πρέπει πάντα να περιλαμβάνει backlinks όταν είναι δυνατόν. Τα email περιεχομένου που στέλνετε για να ενημερώσετε τους συνδρομητές σας για το νέο σας υλικό θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν συνδέσμους προς τον ιστότοπό σας κατά περίπτωση.
Εάν η εταιρεία σας αναφέρεται από ανεξάρτητο οργανισμό, αλλά δεν υπάρχει backlink στον ιστότοπό σας, τότε θα πρέπει να στείλετε email στον συντάκτη ή στον ιδιοκτήτη εάν θα μπορούσαν να το ενημερώσουν ώστε να περιλαμβάνει έναν σχετικό σύνδεσμο. Μπορείτε ακόμη να προτείνετε ποιο θα μπορούσε να είναι το κείμενο, για να διευκολύνετε τη διαδικασία για το άλλο μέρος.
Τέλος, εάν βρείτε έναν σπασμένο σύνδεσμο στην ιστοσελίδα ενός αξιόπιστου φορέα αρχής από τον οποίο θα θέλατε ένα backlink, μπορείτε να τους στείλετε email προτείνοντας έναν σχετικό σύνδεσμο αντικατάστασης που κατευθύνεται στον δικό σας ιστότοπο.
Ευχαριστούμε που εγγραφήκατε για να λαμβάνετε τα [ημερήσια/εβδομαδιαία/μηνιαία] emails μας σχετικά με το [θέμα]
Thanks for requesting the [company name] [eBook/white paper] about [topic]. As promised, this email contains the materials that you signed up to receive.
We sincerely hope that you find this content useful and that you head to our site here [link] to find other [blog posts/articles/templates] on the same subject.
Please find the attached documents at the bottom of this message.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Attachment 1
Attachment 2
Attachment 3
By registering with your details, you now have access to the [webinar/ video/documentary] that you asked to watch.
The video can be accessed on the following [link] and [will go live at [time] on [date] is available now].
Check out our website for more videos related to the subject of [topic], which you may also find interesting.
[More videos]
Thanks for watching!
[Company]
Thank you for signing up to receive this series of our [daily/weekly/monthly] emails covering the subject of [topic].
We’ll be sending you regular content containing great insights and actionable tips that will help you solve [pain point].
You can expect to find the following covered in our upcoming emails:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3…
We’re sure that you’ll find this series of emails handy, but if you want to learn more without waiting for new content to land in your inbox then please head over to our website or reply to this message.
Best,
The [company] team
Are you having difficulty with [pain point 1]? Does just thinking about [pain point 2] give you a headache?
It’s annoying, right? You’ve been working hard on [task] for hours, struggled to make progress, and now you’re stuck.
Believe us, you’re not alone. These are very common problems that many of our readers have been facing.
But don’t worry, because we’re here to help. We’ve just published a new guide to help people just like you, which you can find on our website by clicking the button below.
[Read our new blog post]
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Do you know what the single, most effective tip for completing [task] is? Well, you’re just one click away from finding out!
In our latest blog post, we are sharing our favorite tricks for helping people achieve [objective].
Just click below to head straight to our website:
[Go to the blog]
Thanks for reading!
[Company]
We know as well as anyone that trying to achieve your [objective] goals can be tough, which is why we’ve written a new blog post with [X] tips on how to do just that.
Here’s a sneak peek of the advice that you’ll find in our latest publication:
Tip for achieving objective 1
Tip for achieving objective 2
Tip for achieving objective 3
To read the rest of our tips, please click here [link] to read the full blog post on our website.
Best,
[Name], content writer for [company]
We wanted to let you know about our upcoming webinar, [title], which will be taking place at [time and timezone] on the [date].
There are [X] great speakers lined up who’ll be covering a range of subjects in the [topic] area, including:
Speaker and presentation 1
Speaker and presentation 2
Speaker and presentation 3
You can find more information about them and the event here [link] and register by clicking below:
[Sign up]
Best,
[Name] from [company]
Thank you for registering for our upcoming webinar, [title].
You’re all signed up, and you’ll be able to watch the live stream on the day of the event by following the link below:
[View the webinar]
Here are just a few of the things you’ll be able to learn by watching the live broadcast:
Insight 1
Insight 2
Insight 3
View the website [link] for more info or reply to this email if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
We’re just writing to let you know that the [title] webinar that you registered for is taking place [today/tomorrow/this week] at [time and timezone].
Below you can watch a sneak preview of the event to get a taste of what you can expect.
[Video trailer]
Click on the button below to learn more about the webinar.
[Find out more]
See you soon!
[Name], [position] at [company]
Thanks for subscribing to the [company] newsletter.
I just wanted to take the time to personally thank you for choosing to receive [title]. It means a lot to have readers like you on board.
Below are a few extra pieces of advice related to [today’s/this week’s/this month’s] update on [topic] that I think you will find worthwhile:
Tip 1
Tip 2
Tip 3
Don’t hesitate to reach out to me if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
As a token of appreciation for signing up to receive the [title] newsletter, please find the [ebook/whitepaper/other gated content] that you requested attached to this email.
We are confident that you’ll find both the regular newsletter and the additional content useful for solving [pain point] in the field of [topic].
If you want to find out more before the next update, feel free to get in touch.
Best,
The [company] team
[Download attachment(s)]
Firstly, I would like to say thank you on behalf of everyone at [company] for subscribing to our newsletter.
We’re sure that you won’t regret it, and that you’ll find the regular updates on [topic] landing in your inbox every [day/week/month] to be very useful.
Secondly, I thought you might be interested to know about some additional content related to the subject that can be found on our website here [link].
From the feedback of our existing subscribers, we have found that the material below, in particular, has been helpful to them:
Additional content 1
Additional content 2
Additional content 3
Please let us know if you’d like to learn about anything else, or just keep an eye out for the next issue of our newsletter.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
As someone interested in [topic], we thought you might find [product/service] useful for solving [pain point].
To show you how successful this has proven for our existing clients, we’ve put together a case study about our cooperation with [name of existing client].
In the report, which you can find attached to this email, we show:
When and where you should use [product/service]
How you should use [product/service]
What results you can expect to achieve by using [product/service]
Hopefully, you find this case study interesting, and don’t hesitate to get in touch if you have any more questions.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
[Case study PDF attachment]
You recently tried out [product/service], the solution for [pain point] brought to you by [company].
Many users are actually so overwhelmed by the potential of [product/service] that they have difficulty imagining how it would fit into their workflow.
That’s why we teamed up with our customer [name of existing client] to show you how they implemented [product/service] in their business to boost [metric] by [X]%.
We hope that this report, which you can read by clicking below, will help you overcome any doubts you might have and give us another go.
[Read the case study]
If you have any queries I’m happy to help.
Best,
[Name]
I’m sure you’re as happy as we are about the success of our recent cooperation on [project] together.
According to our analysis, our [product/service] helped you to:
Achievement 1
Achievement 2
Achievement 3
That’s why, with your consent, we’d like to share a case study of our work together on the “[case studies/success stories/our previous work”] page of our website [link].
Please let me know if you agree, or if you need any further information.
Best wishes,
[Name] from [company]
My latest article has just been published over on [external publisher’s name]’s website [link].
[Title] is an in-depth look into [topic], covering the following points:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3
Given the focus, we thought it would be great to share our thoughts with a new audience who have an interest more in line with our hosting partner.
However, we still wanted to let our current subscribers know where they can read this piece. Don’t forget that you can find more similar content on our website by clicking the button below.
[Read more articles]
Best wishes,
[Name], from [company]
We’ve recently written a new article called [title] that, as someone who has expressed an interest in [product/service/topic], we are sure you’ll find interesting.
You can find our article here [link] on [external publisher’s name]’s website.
It is a privilege for us to have our content shared there, and we hope that our subscribers like yourself will take the opportunity to read more of their other content too.
Hope you enjoy reading!
Best
[Company]
We’ve come up with a great idea for an article that we think would be a perfect fit for [potential publisher’s name] and your other content on [topic].
The working title is [title], and the article will cover:
Subheading 1
Subheading 2
Subheading 3…
Please let us know if this sounds like something that you’d be interested in publishing. If you have any questions please don’t hesitate to get in touch.
Kind regards,
[Name], content writer for [company]
There is a great [article/blog post/other content] over on [external publisher’s name]’s website [link] that we think you might find very interesting.
The piece, which mentions our brand, is called [title] and it talks about the following topics:
Topic 1
Topic 2
Topic 3
As you can see for yourself they have some nice things to say about us, which is always a privilege when it comes from such a well-respected source.
We hope that you enjoy reading, and remember that you can find our own content on the subject of [topic] here [link].
Best,
[Name] from [company]
We really appreciate you mentioning our brand and what you had to say about us in the recent [article/blog post/other content] called [title].
However, we have noticed that there is no link to our website where we are mentioned, and we think that it would be helpful for your readers if they could be directed there.
Do you think that it would be possible for you to include the following in an update to your post?
“[Suggested anchor text & backlink]”
Thank you in advance, and please let us know if you would like any further content to be included with the mention as well.
Kind regards
The [company] team
I’m reaching out to you in regards to the mention [backlink] of our brand in your [article/blog post/other content] named [title], which can be found here [link].
We think that it could be beneficial for both your readers and our users if the [anchor text/backlink] was changed from [current anchor text/backlink] to [suggested new anchor text/ backlink].
Your time is appreciated and I look forward to hearing back from you about this request.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
As one of our valued subscribers, we thought that you would like to be informed about the most recent developments at [company].
We consider the following important [new/updates/changes] to be essential information for all of our existing clients:
Announcement 1
Announcement 2
Announcement 3
Thanks for reading, and don’t hesitate to get in touch if you have any questions regarding this announcement or any other issues.
King regards,
The [company] team
Have you heard the important news about [issue]?
We have an announcement to make, and our full statement on this issue can be found in a document that is attached to this email.
Your understanding at this time is much appreciated, and your business is valued as always.
I’d be happy to provide more information if required, just let me know by replying to this email.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
We have some important [news/updates/changes] that we thought you would like to be informed about.
The complete announcement can be found on our [website/blog/another source] here [link].
Here are some of the key pieces of information that you can find in full by following the above link:
Statement 1
Statement 2
Statement 3
Please feel free to ask any questions that you might have regarding this matter, or anything else.
Best,
[Name] from [company]
Start personalizing email templates from LiveAgent today
Sign up for our free, 30-day, all-inclusive trial and explore all the advanced help desk features that we have to offer, including customizable email templates.
Το email σας πρέπει να αποτελείται από δύο σύντομες παραγράφους, που κυμαίνονται από 75 έως 150 λέξεις, και πρέπει να είναι εύκολο να διαβαστούν και να κατανοηθούν με μια ματιά.
Τα email περιεχομένου είναι τα καλύτερα για καμπάνιες μάρκετινγκ περιεχομένου. Μπορούν να σας βοηθήσουν να προσελκύσετε νέους πελάτες ή να αυξήσετε τις πωλήσεις και τις μετατροπές.
Σε ένα email περιεχομένου, θα πρέπει να συμπεριλάβετε έναν εξατομικευμένο χαιρετισμό που κάνει τον πελάτη σας να αισθάνεται ότι εκτιμάται. Επιπλέον, θα πρέπει στη συνέχεια να ακολουθήσετε μια υπενθύμιση για το προϊόν ή την υπηρεσία σας και ένα ισχυρό CTA.
Πρότυπα email εγγραφής ενημερωτικού δελτίου
Ανακαλύψτε δωρεάν πρότυπα email εγγραφής ενημερωτικού δελτίου από το LiveAgent για να δημιουργήσετε εξατομικευμένα και αποτελεσματικά emails που ενισχύουν την εμπιστοσύνη και δέσμευση των παραληπτών. Ξεκινήστε εύκολα, χωρίς δεσμεύσεις, και κάντε μια καλή πρώτη εντύπωση στους νέους συνδρομητές σας!
Πρότυπα email με περιορισμένο περιεχόμενο
Ανακαλύψτε πρότυπα email με περιορισμένο περιεχόμενο από το LiveAgent που είναι έτοιμα για χρήση και πλήρως προσαρμόσιμα. Προσελκύστε νέους πελάτες και παρέχετε πολύτιμο περιεχόμενο με ευκολία. Δοκιμάστε τα δωρεάν χωρίς δεσμεύσεις!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team