Πρότυπα follow up email πωλήσεων για αποτελεσματική επικοινωνία με πελάτες. Προτεινόμενα πρότυπα για διάφορα σενάρια και συμβουλές αποφυγής λαθών, όπως υπερβολική αποστολή email ή έλλειψη εξατομίκευσης.
Το να ξεχάσετε να στείλετε follow up email είναι ένα από τα πιο σημαντικά λάθη που κάνουν οι επαγγελματίες πωλήσεων και μάρκετινγκ όταν επικοινωνούν με πιθανούς πελάτες. Πολύ συχνά, εστιάζουν αποκλειστικά στην αρχική πώληση και αμελούν εντελώς το follow up. Στο 70% των email πωλήσεων δεν παρατηρείται follow up, παρόλο που το 80% των συμφωνιών απαιτεί τουλάχιστον πέντε follow up πριν από το κλείσιμο.
Η επικοινωνία με τους υποψήφιους πελάτες βοηθά τελικά τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τα ποσοστά απόκρισης και να πραγματοποιήσουν περισσότερες πωλήσεις. Στην πραγματικότητα, τα follow up email συνήθως έχουν καλύτερα ποσοστά απόκρισης από το αρχικό email. Μια μελέτη που διεξήχθη από την Iko System σημείωσε ποσοστό απόκρισης 18% στο πρώτο email, 14% στο δεύτερο, 13% στο τέταρτο και 27% στο έκτο. Με τα κατάλληλα πρότυπα follow up email, η ομάδα πωλήσεων και μάρκετινγκ μπορεί να εξασφαλίσει πιο συνεπή επικοινωνία με δυνητικούς πελάτες και να βελτιώσει τις πωλήσεις μακροπρόθεσμα.
Παρόλο που δεν υπάρχει ένα καθορισμένο πλαίσιο για τον κατάλληλο αριθμό και τη συχνότητα των follow up email που πρέπει να στείλετε (καθώς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το είδος της αλληλεπίδρασης που είχατε με τον δυνητικό σας πελάτη στο παρελθόν) – η έρευνα δείχνει ότι 2 ή 3 follow-up email είναι το ιδανικό. Ως γενικός κανόνας, συνιστάται να περιμένετε τουλάχιστον δύο ημέρες πριν από την αποστολή του πρώτου follow up email.
Στατιστικά, εάν δεν λάβετε απάντηση στο πρώτο σας email, έχετε 21% πιθανότητες να λάβετε απάντηση στο δεύτερο και 25% πιθανότητες να λάβετε τελικά απάντηση από τον παραλήπτη μετά από μερικά follow-up μηνύματα. Μπορεί να χρειαστεί μέχρι και 5 follow-up email ή περισσότερα για να λάβετε πραγματικά μια απάντηση από έναν υποψήφιο πελάτη.
Η εξατομίκευση είναι το κλειδί όσον αφορά το email μάρκετινγκ, καθώς μπορεί να βοηθήσει τα follow up email σας να ξεχωρίσουν. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα email με εξατομικευμένες γραμμές θέματος είναι 26% πιο πιθανό να ανοιχθούν από αυτά που δεν είναι εξατομικευμένα, και ότι τα έσοδα είναι 5,7 φορές υψηλότερα σε email που είναι εξατομικευμένα.
Το να αποφασίσετε πώς να κάνετε follow up στους υποψήφιους πελάτες που δεν απάντησαν στο αρχικό σας email μπορεί να είναι δύσκολο, καθώς πρέπει να βρείτε τη σωστή ισορροπία μεταξύ της προστιθέμενης αξίας και του πιεστικού/ενοχλητικού. Ακολουθούν 10 βασικά πρότυπα follow up email πωλήσεων για διαφορετικές περιπτώσεις χρήσης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως σημείο αναφοράς πριν δημιουργήσετε τα δικά σας.
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
Για να συντάξετε ένα αποτελεσματικό follow-up email, πρέπει να είστε υπομονετικοί. Μερικές φορές χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για να πάρετε την πολυπόθητη απάντηση. Ωστόσο, μην στέλνετε ενοχλητικά μηνύματα στους υποψήφιους πελάτες, επειδή κάτι τέτοιο θα μπορούσε να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Και το πιο σημαντικό, μην στέλνετε γενικά email. Όσο πιο εξατομικευμένο είναι ένα email, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχετε για να λάβετε μια απάντηση.
Ένα καλό follow-up email μπορεί να σας βοηθήσει να μείνετε στο μυαλό του πελάτη σας. Οι περισσότερες πωλήσεις θα κλείσουν στα στάδια που ακολουθούν τον κύκλο πωλήσεων, επομένως ένα follow-up email είναι ένας άμεσος τρόπος που θα σας φέρει πιο κοντά στο κλείσιμο της συμφωνίας.
Ένα follow-up email είναι ένα μήνυμα που στέλνετε σε άτομα που δεν έχουν απαντήσει σε προηγούμενο email σας. Επιπλέον, τα follow-up email αποστέλλονται συνήθως μετά από μερικές ημέρες.
Ready to test our sales follow up email templates?
Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 14-day trial, no credit card required.
Πρότυπα email παραπομπών ηλεκτρονικού εμπορίου
Προσελκύστε νέους πελάτες με πρότυπα email παραπομπών για το e-shop σας. Αυξήστε την απόδοση και διατηρήστε τους υπάρχοντες!
Πρότυπα email τελευταίας ευκαιρίας
Ανακαλύψτε αποδοτικά πρότυπα email τελευταίας ευκαιρίας για να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας με FOMO στρατηγικές. Λάβετε συμβουλές και δείγματα μηνυμάτων που θα δελεάσουν τους πελάτες με εκπτώσεις και προσφορές που λήγουν σύντομα. Ενισχύστε την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών σας σήμερα!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team