Δωρεάν πρότυπα εξυπηρέτησης πελατών στα κοινωνικά δίκτυα από το LiveAgent, με βέλτιστες πρακτικές και παραδείγματα για γρήγορη και αποτελεσματική απάντηση σε ερωτήσεις και παράπονα πελατών.
Η εξυπηρέτηση πελατών στα κοινωνικά μέσα είναι επαναλαμβανόμενη — οι ίδιες ερωτήσεις και αιτήματα εμφανίζονται ξανά και ξανά. Η πληκτρολόγηση της ίδιας απάντησης κάθε φορά είναι κουραστική, χρονοβόρα και επαναλαμβανόμενη εργασία ρουτίνας που μπορεί να αποφευχθεί χρησιμοποιώντας προκαθορισμένες απαντήσεις. Παρακάτω είναι μερικές πρακτικές συμβουλές μαζί με έτοιμα πρότυπα υποστήριξης σε κοινωνικών δίκτυα που μπορείτε να προσαρμόσετε, να εξατομικεύσετε και να χρησιμοποιήσετε όποτε οι πελάτες σας στρέφονται στα κοινωνικά μέσα για υποστήριξη πελατών.
Σχεδόν το 70% των καταγγελιών που υποβάλλονται από πελάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αγνοούνται. Εκμεταλλευτείτε τ παρακολούθησης κοινωνικών δικτύων που διευκολύνουν την παρακολούθηση όλων των αναφορών, των σχολίων και των μηνυμάτων της επωνυμίας αμέσως μόλις εμφανιστούν.
Δεδομένου ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θεωρούνται ως μια «διαρκώς ενεργή» πλατφόρμα, οι καταναλωτές φυσικά περιμένουν από τις εταιρείες να ανταποκριθούν το συντομότερο δυνατό. Σύμφωνα με μια μελέτη του The Social Habit, το 42% των καταναλωτών αναμένουν απάντηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσα σε 60 λεπτά και το 32% αναμένει απάντηση μέσα σε 30 λεπτά.
Η διαγραφή ενός αρνητικού σχολίου προκειμένου να διατηρηθεί η εικόνα σας θα απογοητεύσει ακόμη περισσότερο έναν καταγγέλλοντα και θα βλάψει τη σχέση που έχετε μαζί του. Η μόνη εξαίρεση είναι όταν τα σχόλια είναι σαφώς ανεπιθύμητα ή παραβιάζουν τις δημοσιευμένες οδηγίες κοινότητας.
Χρησιμοποιήστε τον σωστό τόνο φωνής που ταιριάζει με κάθε συγκεκριμένη περίπτωση. Ο πελάτης χρησιμοποιεί απλή γλώσσα και αργκό; Μπορεί να είναι εντάξει να ανταποδώσετε. Ο πελάτης ακούγεται απογοητευμένος; Είναι καλύτερα να χρησιμοποιείτε έναν τόνο που είναι συναισθηματικός και καθησυχαστικός. JetBlue είναι παράδειγμα επιχείρησης που το κάνει καλά.
Σε περίπτωση μαζικών προβλημάτων ή διακοπών, δεν χρειάζεται να απαντήσετε σε κάθε μήνυμα καθώς θα ήταν εξαιρετικά χρονοβόρο και αναποτελεσματικό. Όταν πολλοί πελάτες επηρεάζονται από ένα μόνο ζήτημα, είναι λογικό να παρέχονται μόνο δημόσιες ενημερώσεις κατάστασης που απευθύνονται σε όλους.
Δεν χρειάζεται κάθε συνομιλία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να είναι δημόσια. Η μετάβαση σε ιδιωτικά μηνύματα λειτουργεί καλύτερα όταν χρειάζεστε τα προσωπικά στοιχεία του πελάτη (email, αριθμό παραγγελίας κ.λπ.), λεπτομερή εξήγηση του ζητήματος για να τον βοηθήσετε ή εάν η συνομιλία γίνεται έντονη.
“@name, we’ve got your back! Check out this article to get your software up and running: (link). If anything is still unclear, just let us know, we’ll be happy to help.”
“Hello @name, thanks for your interest in our services. If you provide us with your e-mail address, we can send you comprehensive information on our offers and prices.”
“@name, thanks for reaching out. Yes, we offer (services). If you provide us with your e-mail address we will be glad to send you comprehensive information on the terms and conditions of service as well as our prices.”
“Thank you for your inquiry. Today we’re open from 9:00 am to 6:00 pm. We are looking forward to your visit.”
“Our office is closed from the 23rd- 25th of December. Afterwards we are there for you again. Are there any other questions I may help you with?”
“@name, I apologize for the delay. We have received your information and we are working to get your order to you as soon as possible. Thank you for your patience.”
“Hi @name, thanks for letting us know about this. Please DM us more details about the issue, so we can take a look into this for you right away.”
“Hey @name, thanks for informing us know about this issue. We’ll make sure this
gets shared with the right people here at (Company). I’ll let you know as soon as it’s fixed. ”
“That’s certainly not what we like to hear, @name. Please DM us your order confirmation number so we can follow-up with you. – (Name)”
“Hey @name, really sorry for the trouble here. I’m going to escalate this to our tech support team to see if we can figure out the issue and get it fixed ASAP! – (Name)”
“@name, my sincerest apologies! I would be happy to look into this for you. Can you please follow us and DM me with your order number? – (Name)”
“Hello @name. We are happy you were satisfied with our service. If you’d like you can leave a review [here] and help others with your recommendation. Thanks!”
“Thanks for the shout-out! We’re happy to have you in the (Company) family!”
“Thank you for buying your (product) from us, @name. We look forward to seeing you again soon!”
“We at (company name) know you had many options to choose from, so thank you for choosing us. We sincerely hope you are satisfied with your purchase.”
“@name, we’re happy to know your experience was awesome and we can’t wait to see you again soon!”
“@name, your feedback is incredible; thank you for sharing that with us! It’s wonderful that (product) has made such a difference for you.”
“Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review, @name. We’re so lucky to have customers like you!”
“@name, your awesome review made our day! Thank you for taking the time to share it with us and the community.”
“We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this great review, @name. Thanks for being such a fantastic customer!”
“@name, we are truly happy to know your experience was tremendously delightful. It’s something we’ve worked hard on and we’re pleased our efforts resonated with you.”
“We’re happy you had a fantastic time with us, @name! Thanks for your trust, we’re thankful for amazing customers like you. We hope to see you again soon!”
“@name, it’s always a pleasure seeing you. Thanks so much for your feedback and good vibes. We’re happy that you’re happy, and we’re looking forward to your next visit.
Hurry back!”
“We’re so glad you had a good experience, @name. We work really hard to provide the best service to our guests, so I’m happy to see that reflected on your last visit. I made sure that (employee name) got the recognition she deserved. She was really happy to see your review. – (Name)”
“Hi @name, we are thrilled to have you as part of the (Company) family! Thank you for leaving an amazing review. It means the world to us and to our entire team! We look forward to serving you again soon!”
“Hello @name, thank you for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with (Company). Excellent customer service is our priority and we are happy that we met that mark! Customers like you make our job a pleasure.”
“Oh no! We’re so sorry to hear this but appreciate you letting us know. This is not the norm and we’re happy to help. Please contact our customer care team for assistance at (email).”
“@name, we’re so sorry to hear you were unsatisfied with your purchase. If you’re interested in some return/ exchange options, please give us a call at (number, 8 am – 11 pm, 7 days a week), and we’ll do our best to help.”
“@name, so sorry about that. We always hate it when that happens. Send us a DM with your confirmation code and we’ll send you credit for the non-working (item). ”
“@name, my apologies for the inconvenience! I just reached out to you via Facebook Messenger to discuss it further. Be sure to check your “Message Requests” folder. – (Name)”
“@name, sorry about your negative experience. We’re normally known for our exceptional attention to detail, and we regret that we missed the mark.”
“Hi @name, we apologize for your negative experience. We’d like to learn more about your specific situation and make things right. If you wouldn’t mind give us a call at (number), that would be greatly appreciated. We look forward to speaking with you and working towards earning back your business.”
“Hello @name, I’m sorry to hear about your disappointment with us, and I would like to personally assist you with making things right. Let’s get on a call and address this ASAP, we value your business. Please contact us at (phone) when convenient.”
“@name, thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear of your less than satisfactory experience and hope you will accept our sincerest apologies. Please give us a (call/email) to see how we can make things right.”
“I’m glad to know your (items) finally came through, @name, thank you for letting us know. I apologize for the painfully slow process it took to get them. We never intended for this to happen.”
“@name, I’m happy that we were able to help you resolve your problem. I’ll be sure to relay your message to (employee name). – (Name)”
“@name, I’m happy you’re pleased with the results and that we were able to sort this out. If there’s anything else we can do to help, please let us know. Best, (Name).”
“Thank you for giving us the opportunity to help out, we’re here if you ever need us again!”
“Hello @name, we haven’t heard back from you. Were you able to get the assistance needed? If you still need help, please provide the details previously requested. Thanks! – (Name)”
Ready to put your ticketing templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Πώς να χρησιμοποιήσετε τις ζωντανές εκδηλώσεις για να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση πελατών
Μάθετε πώς οι ζωντανές εκδηλώσεις μπορούν να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση πελατών σας και να ενισχύσουν την εταιρική σας εικόνα!
Υποστήριξη μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Ανακαλύψτε πώς η υποστήριξη μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσω LiveAgent μπορεί να ενισχύσει την επικοινωνία σας και να αυξήσει την ικανοποίηση των πελατών. Εύκολη ενσωμάτωση με Facebook και Twitter για άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών. Δοκιμάστε δωρεάν!
Θέλετε να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση πελατών σας;
Βελτιώστε την εξυπηρέτηση πελατών σας με τις σίγουρες συμβουλές του LiveAgent! Ανακαλύψτε πώς να διατηρήσετε την ανθρώπινη σύνδεση σε έναν κόσμο αυτοματισμού και chatbots. Ξεκινήστε τη δωρεάν δοκιμή σας τώρα και δείτε πώς μπορείτε να ενισχύσετε τις σχέσεις με τους πελάτες σας.
Πρότυπο βιογραφικού αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών
Αναζητάτε έναν τρόπο να αποκτήσετε τη δουλειά των ονείρων σας; Μάθετε πώς να συντάσσετε ένα αποτελεσματικό βιογραφικό εξυπηρέτησης πελατών χρησιμοποιώντας τις χρήσιμες συμβουλές και τα πρότυπά μας.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team