Δέκα πρότυπα email για βελτίωση εμπειρίας χρήστη κατά τη δωρεάν δοκιμή προϊόντων/υπηρεσιών. Κατηγορίες: Μάρκετινγκ, τεχνολογίες όπως Λογισμικό Help Desk. Αποθηκεύστε τα στον πίνακα ελέγχου του LiveAgent. Δοκιμάστε το δωρεάν, χωρίς δεσμεύσεις.
Όποιος διευθύνει μια εταιρεία SaaS γνωρίζει ότι οι χρήστες που χρησιμοποιούν τη δωρεάν δοκιμή είναι μερικοί από τους καλύτερους πελάτες που μπορεί να αποκτήσει μια επιχείρηση. Αυτοί είναι δυνητικοί πελάτες που έχουν ήδη αποφασίσει να δοκιμάσουν το προϊόν σας, οπότε αν δεν τους μετατρέψετε σε πραγματικούς πελάτες – ένα χαμηλό ποσοστό μετατροπών μπορεί πραγματικά να βλάψει κάθε θεμελιώδη πτυχή της επιχείρησής σας. Ωστόσο, σύμφωνα με μια έρευνα, σε πάνω από 300 επαγγελματίες SaaS, κατά μέσο όρο, μόνο το 20% των χρηστών που χρησιμοποίησαν τη δωρεάν δοκιμή αναβαθμίζουν σε ένα πρόγραμμα επί πληρωμή. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη δημιουργία αποτελεσματικών email για τις καμπάνιες email μάρκετινγκ δωρεάν δοκιμής μαζί με 10 ισχυρά πρότυπα email παρακολούθησης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε τα ποσοστά μετατροπής της δωρεάν δοκιμής.
Αν και οι περισσότεροι χρήστες που χρησιμοποιούν τη δωρεάν δοκιμή δεν γίνονται ποτέ πελάτες, ακόμη και μια μικρή αύξηση στο ποσοστό μετατροπών σας μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των εσόδων. Σε πολλές περιπτώσεις, ένα απλό, έγκαιρο email παρακολούθησης είναι αρκετό για να παρακινήσει τους υποψήφιους πελάτες να αναβαθμίσουν σε ένα πρόγραμμα επί πληρωμή. Ακολουθούν 10 βασικά παραδείγματα πρότυπων email δωρεάν δοκιμής που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως βάση για τη δημιουργία της δικής σας ροής email δωρεάν δοκιμής και για τη μετατροπή περισσότερων χρηστών δωρεάν δοκιμής σε πραγματικούς πελάτες.
Hi [Name],
Welcome to [Product]! I’m [Name] and I’m excited to guide you through your trial.
Hopefully, you’ve had a chance to login and play around a little bit. If you haven’t, no worries. Take a look at our Getting Started Guide – it’ll walk you through how to set up your account and introduce the basics of [Product].
What happens next?
Keep an eye on your inbox as over the next [length of trial] days, I’ll be sending you the best tips for using [Product].
In the meantime, if you have any questions at all, simply email me back and I’ll be happy to assist you!
Thank you so much,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Congratulations on starting your journey with [Product]. We’re excited you’re here and can’t wait to help you get started. Here’s what you should do first off to get the most value out of your free trial:
[Step 1:]
[Step 2:]
[Step 3:]
To help you get up to speed, here are the top three questions our customers usually have on the first day, answered right in front of you, so you don’t have to hunt around for the answers:
[Question 1:]
[Question 2:]
[Question 3:]
If you need any assistance, simply reply to this email. We will check in with you shortly to see how things are going. Until then, enjoy your free trial!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It’s been [number] days since you signed up for [Product’s] trial. I just wanted to check in to see how things are going and make sure you’re getting the most out of [Product].
I noticed that you haven’t got a chance to [create/ upload/ set up, etc.]. This [video/ user guide/ webinar] will help you if you’re stuck or unsure about where to start:
How to [action] [result] in [Product]
If you still have any questions, simply reply back to this email and I’ll get back to you ASAP. Also, our support center has a ton of FAQs you might find helpful.
As always, I’m here to assist in any way so don’t be a stranger!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
You’ve [completed action with the product]. It looks like you’re already starting to get results!
This is a great time to consider taking a look at our different plans so you can take full advantage of [Product].
On average, our customers see [data-driven benefit]. Plus, if you upgrade your account, you’ll get:
[Premium feature 1] that helps you with [benefit 1].
[Premium feature 2] that allows you to [benefit 2].
[Premium feature 3] that enables you to [benefit 3].
If you’re ready, take a look at our premium plans here.
If you have any questions or need help choosing the right plan for your business, don’t hesitate to reach out – we’ll be happy to assist. Simply hit reply or join us on live chat during business hours.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We hope you have been enjoying your free trial with [Product].
Unfortunately, we’re coming to the end of this journey, but we’d love to keep it going!
In order to [what they stand to lose by not upgrading], you’ll need to select one of our paid plans. Otherwise, your trial will end in [number of days left] and you won’t be able to access premium features any longer.
Choose your plan now
If you’re not sure which one is right for you, you should try the Basic plan – it’s a great place to start.
Have any questions or need help? We’re only an email away – just hit reply and we’ll get right back to you.
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Your [Product] free trial has expired! But don’t worry – your [data] has been saved and is still available.
We know how busy life gets — and thought you might need some extra time to check out [Product].
Just reply to this email or click to get an extra 10 days:
Extend my free trial
If you enjoyed [Product], take one minute to upgrade. Our subscription plans start at [price] a month and all include [list of premium features].
Upgrade now to keep using [Product]
Have any questions or feedback? Let us know and we’ll gladly help.
Thanks for trying [Product]!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Unfortunately, your free trial has come to an end, but don’t worry – we’ve got you covered.
As a thank you for trying [Product], if you upgrade to an annual plan today, you’ll save 20% (that’s 2.4 months for free each year!) But here’s the catch. It’s only good for 24 hours.
If you’re serious about [pain point your product solves], then I strongly suggest grabbing this deal before it expires.
Get the deal here
Let’s take your business where you know it deserves to be!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Your [Product] trial is over and you won’t be able to use premium features until you purchase one of our paid plans.
Monthly plans start from only [price], you can take a look at all the options here: link to upgrade
Though it will hurt us to see you go, if you choose not to continue with a paid subscription, we respect your decision. You will do us a great HELP if you could let us know your feedback on why you choose not to upgrade to a paid plan.
Looking forward to having you as a customer!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thanks so much for giving [Product] a try.
We noticed you didn’t upgrade your [Product] account, but that’s totally fine. Even though you chose not to go with a paid plan, we’d love to hear about your experience with us. It’ll help us improve our product, so you’ll be doing us a huge favor.
If you have a minute, could you please fill out our quick survey here (takes less than a minute!)? It would be much appreciated.
We are sad to see you go, but we hope to see you again in the future. If you’d like to give [Product] another try, later on, we’ll be happy to help!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It’s been a while since you signed up for [Product’s] trial. I just wanted to check back in to see how things are going. Did you end up going with another product?
If you’re still looking for a solution for [pain point], I wanted to give you a quick rundown of some of the new features we’ve added to [Product] recently:
[Feature #1][Feature #2][Feature #3]
If you’re interested in checking out the improved version of [Product], we’d be happy to offer you a new free trial. Let us know by replying to this email!
And even if you’re not interested, I’m still happy to help you out in any way we can.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Congratulations, you are now able to fully access [feature 1], [feature 2], and [feature 3] without any limitations.
We can’t wait to see how [Product] will benefit your business.
Thank you so much![YOUR SIGNATURE]
P.S. If you want to double down and get your whole team immersed into [Product] faster, jump on our next week’s customer training on how to [use case].
Ready to put your free trial email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.
Ανακαλύψτε δωρεάν πρότυπα email απόκτησης πελατών από το LiveAgent για ενίσχυση της πελατειακής βάσης σας. Χρησιμοποιήστε αποτελεσματικά εισαγωγικά email για να αυξήσετε τους δυνητικούς πελάτες και να βελτιώσετε την αφοσίωση των συνδρομητών. Ξεκινήστε σήμερα με έναν δωρεάν λογαριασμό χωρίς δεσμεύσεις!
Πρότυπα πρώτης επαφής τηλεφωνικού κέντρου
Ανακαλύψτε τα πρότυπα πρώτης επαφής τηλεφωνικού κέντρου στη LiveAgent για αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών και επίλυση προβλημάτων. Δοκιμάστε τα δωρεάν και αυξήστε την ικανοποίηση των πελατών σας!
Πρότυπα email πρόσκλησης σε τηλεφωνική κλήση
Ανακαλύψτε πώς να δημιουργείτε αποτελεσματικά πρότυπα email πρόσκλησης για τηλεφωνικές κλήσεις. Μάθετε τις καλύτερες πρακτικές για την οργάνωση τηλεφωνικών συναντήσεων και βελτιώστε την επικοινωνία σας με τους πελάτες. Επισκεφτείτε τη σελίδα για ιδέες, παραδείγματα και συμβουλές!
Ξεκινήστε τη δωρεάν δοκιμή σας σήμερα
Ξεκινήστε τη δωρεάν δοκιμή σας με το LiveAgent για 14 ή 30 ημέρες, χωρίς πιστωτική κάρτα! Ανακαλύψτε όλες τις δυνατότητες του μεγάλου πακέτου και επιλέξτε το νέο σας πλάνο στο τέλος της δοκιμής. Εγγραφείτε τώρα και ανεβάστε την εξυπηρέτηση πελατών σας σε άλλο επίπεδο!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team