Δωρεάν πρότυπα email εκτίμησης πελατών από το LiveAgent: προσαρμόστε και στείλτε εύκολα ευχαριστήρια μηνύματα για αγορές, εγγραφές, σχόλια, παραπομπές, γενέθλια, επετείους και άλλα. Ξεκινήστε δωρεάν λογαριασμό χωρίς δεσμεύσεις.
Τα email εκτίμησης πελατών – είναι απαραίτητα; Λαμβάνοντας υπόψη τον έντονο ανταγωνισμό στη σημερινή αγορά και το γεγονός ότι περίπου το 80% των μελλοντικών εσόδων μιας εταιρείας θα προέλθει από το 20% των υπαρχόντων πελατών της – σύμφωνα με τον Όμιλο Gartner – η δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες και η καλλιέργεια της αφοσίωσης των πελατών δεν υπήρξε ποτέ πιο ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις. Η αποστολή μηνυμάτων εκτίμησης πελατών ως μέρος της στρατηγικής εκτίμησης πελατών μπορεί να σας βοηθήσει να το επιτύχετε. Τα καλοσχεδιασμένα ευχαριστήρια email που αποστέλλονται την κατάλληλη στιγμή μπορούν να αυξήσουν την ικανοποίηση των πελατών, τη δέσμευσή τους, να βελτιώσουν την αφοσίωσή τους και το από στόμα σε στόμα μάρκετινγκ.
Άλλα παραδείγματα εκτίμησης πελατών που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία σχέσεων περιλαμβάνουν την αποστολή χειρόγραφων καρτών με λίγα λόγια εκτίμησης, φιλοξενία εκδηλώσεων εκτίμησης πελατών, προσφορά δώρων και πολλά άλλα.
Η μελέτη της Rockefeller Corporation αποκάλυψε ότι το 68% των πελατών εγκαταλείπουν μια επιχειρηματική σχέση λόγω της αντιληπτής στάσης αδιαφορίας από την εταιρεία που τους εξυπηρετεί. Μια άλλη έρευνα του ClickFox ανέφερε ότι το 62% των καταναλωτών δεν πιστεύει ότι οι επωνυμίες στις οποίες είναι πιο πιστοί κάνουν αρκετά για να τους ανταμείψουν. Τα email εκτίμησης δίνουν στους πελάτες μια αίσθηση επιβεβαίωσης, δείχνουν το ανθρώπινο πρόσωπο της επωνυμίας σας και διαβεβαιώνουν ότι εκτιμάτε πραγματικά την σχέση σας με τους πελάτες. Αυτά τα email μπορούν να σας βοηθήσουν να οικοδομήσετε πιο υγιείς σχέσεις με τους πελάτες και να αυξήσετε την αξία και τη διάρκεια παραμονής των πελατών σας.
Η Eloqua διαπίστωσε ότι τα email με “Ευχαριστώ” στη θεματική γραμμή έχουν σημαντικά υψηλότερο ανοικτό ποσοστό (14,29%) και καλύτερη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (1,93%). Πιο κάτω παρατίθενται μερικές δοκιμασμένες γραμμές θέματος email που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στις καμπάνιες email μάρκετινγκ εκτίμησης πελατών:
Ένας καλό ευχαριστήριο email προς τους πελάτες σας μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία εξαιρετικής εμπειρίας πελατών και στη βελτίωση της φήμης της επωνυμίας σας. Υπάρχουν πολλές περιστάσεις, στις οποίες θα μπορούσατε να εκφράσετε τις ευχαριστίες σας προς τους πελάτες σας (μετά από μια αγορά, συνδρομή στο ενημερωτικό δελτίο, σχόλια πελατών, σε εποχιακές διακοπές, γενέθλια πελατών, όταν φτάσετε σε σημαντικά ορόσημα εταιρείας κ.λπ.) Δείτε αυτούς τους 10 βασικούς τύπους email εκτίμησης πελατών για να εμπνεύσετε το δικό σας:
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to take advantage of our free 30-day trial?
Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team