One of the most important aspects of running a business is ensuring that you take good care of your customers. However, with so many available technologies and software solutions, picking suitable options can be challenging.
Μια ακατάλληλη λύση λογισμικού μπορεί να οδηγήσει σε απρόσμενα έξοδα, για να μην αναφέρουμε ζητήματα κλιμάκωσης. Ως εκ τούτου, πολλές επιχειρήσεις κάνουν τη μετάβαση σε κέντρο επικοινωνίας ως υπηρεσία (CCaaS). Τι είναι όμως το CCaaS και πώς ακριβώς βοηθάει;
Τι είναι ένα κέντρο επικοινωνίας ως υπηρεσία;
Το CCaaS ή το κέντρο επικοινωνίας ως υπηρεσία είναι μια λύση λογισμικού που βασίζεται σε cloud και έχει σχεδιαστεί για να σας βοηθήσει να διαχειρίζεστε τις υπηρεσίες του κέντρου επικοινωνίας πιο αποτελεσματικά. Οι εταιρείες πίσω από το CCaaS παρέχουν πλήρη υποστήριξη και συντήρηση όλης της τεχνολογίας του κέντρου επικοινωνίας για τη βελτίωση της ποιότητας υποστήριξης πελατών.
The idea is to create a robust contact center operated by the service provider, which drastically reduces your overall IT costs. These unique software solutions are designed to help you handle all inbound customer interactions and improve the overall customer experience. The most popular tools are cloud-based customer experience solutions that allow you to quickly address issues across every communication channel without worrying about maintenance or upgrades.
Need a contact center software?
LiveAgent’s contact center software allows you to easily, conveniently and effectively manage all your customer interactions from a single place.
Πώς λειτουργεί ένα κέντρο επικοινωνίας;
Many people confuse contact centers and call centers. While the two terms might sound similar, a contact center accepts inquiries from multiple channels, while a call center uses only the traditional phone system. Most contact center software is powered by cloud technology. It allows businesses to improve the quality of their customer service across all interaction channels, including email, text, phone calls, website, or social media.
Contact center infrastructure is a huge challenge to set up on your legacy systems, which is why most companies use these modern cloud-based CCaaS solutions. An online solution offers better contact center functionality and advanced features such as an automatic call distributor, a predictive dialer, skills-based routing, interactive voice response, or multiple forms of voice calls. That is only possible with a cloud-based phone system, while a traditional phone system is limited.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός κέντρου επικοινωνίας και ενός τηλεφωνικού κέντρου;
A call center allows you to make and receive calls, while a contact center supports omnichannel customer interaction. In other words, a cloud-based contact center solution will enable customers to reach your support team through email, live chat, phone calls, website, or social media.
While a classic call center is either an inbound call center or an outbound call center, a contact center platform includes communication through all digital channels. Most contact center cloud solutions are designed to help improve the efficiency of your agents while improving overall customer satisfaction.
It can be an inbound contact center or an outbound contact center, depending on your needs. You can also opt for an on-premises contact center if you don’t want a cloud-based solution. It works the same as an on-premises call center, with the ability to manage inquiries from digital channels.
Ποιοι είναι οι διαφορετικοί τύποι κέντρων επικοινωνίας;
Υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί τύποι σχεδιασμένοι για συγκεκριμένες βιομηχανίες και χρήσεις όταν πρόκειται για κέντρα επικοινωνίας. Ακολουθεί μια γρήγορη επισκόπηση των κύριων τύπων κέντρων επικοινωνίας.
1. Εικονικό κέντρο επικοινωνίας
Ένα εικονικό κέντρο επικοινωνίας είναι μια λύση που βασίζεται σε cloud και επιτρέπει στην ομάδα υποστήριξης πελατών σας να βοηθήσει πελάτες από οπουδήποτε στον κόσμο. Θα επιτρέψει στους αντιπροσώπους σας να διαχειρίζονται όλες τις κλήσεις και τις απορίες από απόσταση.
2. Κέντρο επικοινωνίας εσωτερικής εγκατάστασης
Ένα κέντρο επικοινωνίας εσωτερικής εγκατάστασης είναι επίσης γνωστό ως παλαιό κέντρο επικοινωνίας και λειτουργεί εξ ολοκλήρου από μία τοποθεσία. Εκτός από έναν γεωγραφικό περιορισμό, οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν πολύ χρόνο, χρήμα και προσπάθεια για τη λειτουργία ενός κέντρου επικοινωνίας εσωτερικής εγκατάστασης. Τέλος, όλοι οι αντιπρόσωποι του κέντρου επικοινωνίας πρέπει να διαχειρίζονται θέματα πελατών από τον ίδιο χώρο γραφείου. Επομένως, αυτή η επιλογή είναι πολύ πιο περιορισμένη από ένα μοντέλο κέντρου επικοινωνίας που βασίζεται σε cloud.
A cloud contact center software is also a better solution because it can keep working even if your HQ loses power or experiences any other issue. Your agents will simply continue providing customer support remotely, and you won’t have to worry about extra expenses on hardware and other equipment.
Do your customers demand a seamless omnichannel experience?
Meet and exceed customers' expectations with LiveAgent's contact center software.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ UCaaS και CCaaS;
Both UCaaS and CCaaS are technologies used to manage customer communication. While there are some differences between them, they work best when combined. For example, UCaaS focuses on internal collaboration, while CCaaS focuses more on multi-channel communication with customers. When combined, UCaaS and CCaaS offer unified communications as a service model, helping you save many overhead costs.
Ποια είναι τα οφέλη ενός κέντρου επικοινωνίας ως υπηρεσία;
Τα συστήματα κέντρου επικοινωνίας που βασίζονται σε cloud παρέχουν μια μακρά λίστα πλεονεκτημάτων που όχι μόνο θα βελτιστοποιήσουν ολόκληρη τη λειτουργία υποστήριξης πελατών σας, αλλά και θα σας βοηθήσουν να μειώσετε το συνολικό κόστος. Οι περισσότερες λύσεις CCaaS προσφέρουν οφέλη όπως:
- Workforce optimization
- Enhanced customer satisfaction
- Reduced downtime
- Rapid innovation by adding new features
- Cloud migrations
- The ability to increase employee productivity
- A safe and affordable upfront investment
- Substantial cost savings when compared to legacy systems
- A drastic reduction in the cost of ownership
- Customer experience analytics
- Better business outcomes in the long run
All-in-one multichannel contact center
Start your 30-day free trial and discover all that LiveAgent has to offer.
Video overview of the contact center as a service
Uncover the numerous benefits of adopting CCaaS for your organization. Explore how it enables scalability, flexibility, and cost-efficiency, eliminating the need for on-premises infrastructure and providing agility in managing customer interactions. Understand how CCaaS empowers businesses to optimize resource allocation, improve agent productivity, and achieve higher customer satisfaction rates.
Frequently Asked Questions
What is a contact center as a service?
Contact center as a service or CCaaS is a special software solution designed to improve and streamline customer services throughout all channels such as email, live chat, phone calls, website, or social media.
How does a contact center work?
A contact center allows your customer support agents to manage customer inquiries from all channels from a single platform. It is the best solution for scaling customer support, and it allows you to set up a remote customer support team if you opt for the cloud version.
What is the difference between a contact center and a call center?
A traditional call center allows your customers to call you if they need help. In contrast, a contact center allows your customer support team to manage inbound inquiries from many different customer service channels.
What are the different types of contact centers?
Contact centers are divided into two primary types — on-premises contact centers and cloud-based contact centers. The first option requires full software installation within your company’s offices, while the latter option provides more flexibility since it’s cloud-based. Moreover, cloud-based contact center software solutions are maintained, updated, and optimized by the contact center provider, while on-site solutions have higher IT costs and maintenance needs.
What is the difference between UCaaS and CCaaS?
UCaaS stands for unified communications as a service, and they include a few basic communication tools. They are mostly used to improve internal communication and streamline workflow through collaboration. CCaaS focuses on multichannel communication through a single platform. Most solutions are entirely cloud-based, reducing the costs of maintenance and improving overall customer support quality.
What are the benefits of a contact center as a service?
CCaaS provides all kinds of benefits to business owners as well as the customers. Some of the most significant benefits are reduction of ongoing costs, employee tracking and performance reporting, real-time communication with customers across multiple channels, exceptional customer experience, flexibility and scalability, increased customer satisfaction, and many others.
Αφού μάθετε τι είναι ένα κέντρο επικοινωνίας ως υπηρεσία, ίσως σας ενδιαφέρει να εξερευνήσετε πώς λειτουργεί ένα εικονικό κέντρο επικοινωνίας. Ανακαλύψτε τις διαφορές μεταξύ ενός κέντρου επικοινωνίας και ενός τηλεφωνικού κέντρου, ώστε να επιλέξετε το κατάλληλο για τις ανάγκες σας.
Επίσης, αν αναρωτιέστε ποια είναι η διαφορά μεταξύ UCaaS και CCaaS, έχουμε την απάντηση για σας. Μάθετε τα σημαντικά οφέλη ενός κέντρου επικοινωνίας ως υπηρεσία για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών σας.
Τι είναι ένα Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών;
Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τον τρόπο παροχής εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών τηλεφωνικού κέντρου; Μάθετε διαβάζοντας το άρθρο μας.
Υπεύθυνος εξυπηρέτησης πελατών
Ο υπεύθυνος εξυπηρέτησης πελατών είναι ένα άτομο, το οποίο είναι υπεύθυνο για το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Αυτό το άτομο θέτει στρατηγικές, καθήκοντα και ηγείται του τμήματος πελατών.
Εκπαίδευση εξυπηρέτησης πελατών
Το CST διδάσκει στους εκπροσώπους των πελατών πώς να χρησιμοποιούν θετική γλώσσα, να απαντούν με αξία ή να επικοινωνούν με έναν θυμωμένο πελάτη. Κάντε κλικ για περισσότερα.