Τι είναι το μοντέλο δέσμευσης πελατών;
Το μοντέλο δέσμευσης πελατών είναι μια προσέγγιση που ακολουθούν οι επιχειρήσεις για την οικοδόμηση και τη διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπειρίας των πελατών. Ο στόχος ενός μοντέλου δέσμευσης πελατών είναι να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών, να αυξήσει τις μετατροπές, να βελτιώσει τη διατήρηση και τη διάρκεια ζωής του πελάτη για να διασφαλίσει τη σταθερή αύξηση των εσόδων. Τα μοντέλα δέσμευσης πελατών ταξινομούνται γενικά στους ακόλουθους βασικούς τύπους:
Κοινοί τύποι μοντέλων δέσμευσης πελατών
Μοντέλα δέσμευσης πελατών υψηλής επαφής
Τα μοντέλα ενσωμάτωσης υψηλής επαφής λειτουργούν συνήθως καλά για εταιρείες λογισμικού που πωλούν υψηλού κόστους, πολύπλοκες επιχειρηματικές λύσεις. Η αλληλεπίδραση ενσωμάτωσης ξεκινά συχνά με μια εισαγωγή από την ομάδα πωλήσεων και μπορεί περαιτέρω να περιλαμβάνει ζωντανές διαδικτυακές ή αυτοπροσώπως εκπαιδευτικές συνεδρίες και εβδομαδιαία check-in με έναν αποκλειστικό αντιπρόσωπο πωλήσεων ή έναν διαχειριστή επιτυχίας πελατών που έχει οριστεί σε κάθε πελάτη. Βοηθά στη διασφάλιση της ομαλής υιοθέτησης του προϊόντος, της αποτελεσματικής χρήσης του προϊόντος καθώς και της συνεχούς επιτυχίας των πελατών. Η προσέγγιση δέσμευσης υψηλής επαφής επιτρέπει την προσαρμογή της εμπειρίας ενσωμάτωσης στις ανάγκες και τους επιχειρηματικούς στόχους των πελατών και την προσαρμογή της με βάση τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται οι πελάτες.
Μοντέλα δέσμευσης πελατών χαμηλής επαφής
Τα μοντέλα χαμηλής επαφής είναι κατάλληλα για εταιρείες SaaS και B2B που πωλούν λύσεις μεγάλου όγκου αλλά χαμηλότερης τιμής και λιγότερο περίπλοκες. Το μοντέλο δέσμευσης χαμηλής επαφής περιλαμβάνει λιγότερα σημεία επαφής με πελάτες, ενώ οι αλληλεπιδράσεις είναι κυρίως υποβοηθημένες από τεχνολογία και αυτοματοποιημένες. Η διαδικασία ενσωμάτωσης συνήθως ξεκινά με ένα αυτοματοποιημένο email ενσωμάτωσης που επισημαίνει τις δυνατότητες του προϊόντος και συνεχίζει με μια αυτοματοποιημένη αλληλουχία από email ενσωμάτωσης. Οι πελάτες συνήθως βοηθούνται επίσης μέσω πόρων αυτοεξυπηρέτησης, όπως οδηγούς βίντεο, σεμινάρια, άρθρα γνωσιακής βάσης και αυτοματοποιημένα ρομπότ συνομιλίας.
Υβριδικά μοντέλα δέσμευσης πελατών
Κατά κανόνα, οι περισσότερες εταιρείες υιοθετούν έναν συνδυασμό των δύο μοντέλων και τροποποιούν τη στρατηγική δέσμευσης των πελατών τους με βάση παράγοντες όπως το κόστος και η πολυπλοκότητα του προϊόντος. Μια υβριδική προσέγγιση μπορεί να συνδυάζει την ενσωμάτωση υψηλής επαφής με μια προσέγγιση ενσωμάτωσης ανάρτησης χαμηλής επαφής. Ταυτόχρονα, ορισμένες εταιρείες ενδέχεται να χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο ένα μοντέλο ενσωμάτωσης χαμηλής επαφής σε συνδυασμό με μια προσέγγιση μετά την αφοσίωση υψηλής επαφής. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν ένας πελάτης εγγράφεται εύκολα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αλλά μπορεί να δυσκολευτεί με την επιτυχή ενσωμάτωση και να χρειαστεί εξατομικευμένη βοήθεια για να διασφαλιστεί η επιτυχία μακροπρόθεσμα.
Improve your customer engagement with a complex multichannel solution.
Get started with LiveAgent today and provide the best customer experience with the right toolset.
Frequently Asked Questions
Γιατί είναι σημαντικά τα μοντέλα δέσμευσης πελατών;
Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες είναι κρίσιμος σε όλα τα στάδια της δέσμευσης των πελατών – ξεκινώντας από τη δημιουργία περιεχομένου και την προσέγγιση δυνητικών πελατών, έως την απόκτηση πελατών και την επιτυχή ενσωμάτωση. Η ύπαρξη ενός αποτελεσματικού μοντέλου δέσμευσης πελατών βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται τις σχέσεις με τους πελάτες καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής των πελατών, να βελτιώνουν τη διατήρηση των πελατών και να διασφαλίζουν την επιχειρηματική επιτυχία μακροπρόθεσμα.
Πώς επιλέγετε το σωστό μοντέλο δέσμευσης πελατών;
Τα μοντέλα αφοσίωσης υψηλής επαφής είναι καλύτερα κατάλληλα για επιχειρήσεις που προσφέρουν επιχειρηματικά προϊόντα υψηλού κόστους. Συχνά περιλαμβάνουν πολλά σημεία επαφής με τον πελάτη για να εξασφαλίσουν την επιτυχή ενσωμάτωση και τη συνεχή επιτυχία. Ενώ η επιλογή μοντέλων αφοσίωσης χαμηλής επαφής που βασίζονται κυρίως σε αυτοματοποιημένες στρατηγικές και είναι κατάλληλα για λύσεις χαμηλότερης τιμής και λιγότερο σύνθετες.
Πώς να δημιουργήσετε ένα μοντέλο δέσμευσης πελατών;
Η οικοδόμηση ενός αποτελεσματικού μοντέλου δέσμευσης πελατών και η διασφάλιση μιας αφοσιωμένης πελατειακής βάσης προϋποθέτει σαφή κατανόηση του είδους δέσμευσης που απαιτείται για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών, να προσφέρει αξία και να διατηρήσει μακροπρόθεσμες σχέσεις. Ως εκ τούτου, μια επιχείρηση πρέπει να διασφαλίσει ότι τα έσοδα που παράγονται με τον πελάτη θα δικαιολογήσουν το σχετικό κόστος σε περίπτωση που υιοθετηθεί ένα μοντέλο υψηλής επαφής.
Αφού μάθετε για το μοντέλο δέσμευσης πελατών, ίσως θέλετε να εξερευνήσετε το άρθρο Δέσμευση πελατών (Επεξήγηση). Εκεί, θα ανακαλύψετε γιατί είναι σημαντική η δέσμευση πελατών και πώς υπολογίζεται.
Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Τι είναι το μοντέλο δέσμευσης πελατών;. Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τους κοινούς τύπους μοντέλων δέσμευσης πελατών και τις στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε την εμπειρία των πελατών σας.