Η παρακολούθηση των οικονομικών σας είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά όταν αξιολογείτε την απόδοση επένδυσης (ROI) για διάφορες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Μία από τις πιο σημαντικές μετρήσεις που παρακολουθούν οι εταιρείες είναι το κόστος μετατροπής.
Τι σημαίνει ο όρος κόστος μετατροπής;
Αντιπροσωπεύει όλο το κόστος που απαιτείται για την επίτευξη των στόχων μετατροπής σας. Ο ορισμός του όρου ακολουθεί τις ακόλουθες γραμμές: “Το κόστος μετατροπής είναι η τιμή στην οποία οι επιχειρήσεις ή οι διαφημιστές ιστού αποκτούν πραγματικούς πελάτες”.
Η πλειονότητα προέρχεται από το κόστος διαφήμισης που οδηγεί άμεσα σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής. Η κατανόηση του κόστους μετατροπής είναι σημαντική διότι μπορεί να σας βοηθήσει να αξιολογήσετε την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών σας καμπανιών και να καθορίσετε την επιτυχία της στρατηγικής μάρκετινγκ.
Υπολογισμός κόστους μετατροπής
Το κόστος μετατροπής εξαρτάται πάντα από τη στρατηγική που χρησιμοποιείτε για την επίτευξη των επιχειρηματικών σας στόχων. Ο γενικός τύπος υπολογισμού του κόστους μετατροπής έχει ως εξής:
κόστος μετατροπής = συνολικό κόστος δημιουργίας επισκεψιμότητας
Εάν διαιρέσετε το Συνολικό κόστος δημιουργίας επισκεψιμότητας με τον συνολικό αριθμό μετατροπών, θα λάβετε το κόστος ανά μετατροπή (CPC). Το συνολικό κόστος δημιουργίας επισκεψιμότητας περιλαμβάνει το κόστος της διαφήμισής σας.
κόστος ανά μετατροπή (CPC) = συνολικό κόστος δημιουργίας επισκεψιμότητας / συνολικός αριθμός μετατροπών
Για παράδειγμα, εάν χρησιμοποιείτε καμπάνιες PPC (pay per click), θα μπορείτε να παρακολουθείτε και να ελέγχετε το κόστος διαφήμισης. Αυτό είναι δυνατό χάρη στη μέτρηση ποιότητας βαθμολογίας, η οποία αντιπροσωπεύει τη συνάφεια των διαφημίσεων PPC και των λέξεων-κλειδιών.
Όπως συμβαίνει με πολλές άλλες μετρήσεις, αυτό το μοντέλο εξαρτάται από τον κλάδο και το τελικό προϊόν. Για κάθε επιχειρηματικό μοντέλο, η διοχέτευση μετατροπής φαίνεται διαφορετική. Επομένως, συνιστάται να μην παίρνετε αυτούς τους υπολογισμούς τοις μετρητοίς.
Τι περιλαμβάνει το κόστος μετατροπής;
Όταν λαμβάνετε υπόψη όλες τις μετατροπές που πραγματοποιούνται στον ιστότοπό σας, το κόστος μετατροπής μπορεί να περιλαμβάνει διάφορους παράγοντες. Για να υπολογίσετε με ακρίβεια τα έξοδά σας, πρέπει να έχετε μια επισκόπηση της πρωτοβουλίας μάρκετινγκ επί πληρωμή.
Σε γενικές γραμμές, κάθε φορά που πρέπει να πληρώσετε για να κάνετε έναν επισκέπτη να κάνει μετατροπή, αυτά τα κόστη προστίθενται στη συνολική αξία του κόστους μετατροπής σας. Αυτά μπορεί να διαφέρουν, αλλά αντιπροσωπεύουν την αμειβόμενη προσπάθεια μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιείτε μόνο επί πληρωμή διαφημίσεις Google, ο προϋπολογισμός που έχετε ξοδέψει για τη δημιουργία επισκεψιμότητας είναι το συνολικό σας κόστος. Η περίπτωση είναι διαφορετική εάν χρησιμοποιείτε πολλά κανάλια μάρκετινγκ επί πληρωμή. Εάν τμηματοποιήσετε αυτήν την επισκεψιμότητα και τη διαιρέσετε με τον συνολικό αριθμό μετατροπών, θα λάβετε το κόστος ανά μετατροπή.
Ακολουθούν όλα τα πιθανά κόστη που μπορούν να συμπεριληφθούν στο κόστος μετατροπής:
- Διαφημίσεις επί πληρωμή μηχανών αναζήτησης (Google, Bing και Yahoo)
- Διαφημίσεις επί πληρωμή στο Facebook
- Διαφημίσεις επί πληρωμή στο Twitter
- Διαφημίσεις επί πληρωμή στο Instagram
- Διαφημίσεις επί πληρωμή στο YouTube
- Διαφημίσεις επί πληρωμή στο LinkedIn
Όλα αυτά τα έξοδα εμπίπτουν στην κατηγορία του κόστους μετατροπής. Η παρακολούθησή τους είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σας, καθώς θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τον απώτερο στόχο των εμπόρων μάρκετινγκ, να δημιουργήσετε την πιο αποτελεσματική και πιο οικονομική στρατηγική διαφήμισης.
Τι δεν περιλαμβάνεται στο κόστος μετατροπής;
Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι οι επί πληρωμή διαφημίσεις δεν είναι η μόνη πηγή επισκεψιμότητας του ιστότοπού σας. Ένα μεγάλο μέρος της επισκεψιμότητας του ιστότοπού σας είναι οργανικό, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να πληρώσετε για να φέρετε απευθείας τον πιθανό πελάτη στον ιστότοπό σας.
Ναι, μπορεί να έχετε πληρώσει για έναν ειδικό SEO, ειδικό συγγραφέα ιστολογίων και έμπειρο έμπορο μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, αυτά τα έξοδα δεν εμπίπτουν στο κόστος μετατροπής. Τα ακόλουθα δεν περιλαμβάνονται στο κόστος μετατροπής:
- Επανασχεδιάστε την ιστοσελίδα σας για καλύτερη εμπειρία χρήστη
- SEO για το περιεχόμενο και τον ιστότοπό σας
- Τακτικές αναρτήσεις σε ιστολόγιο
- Αναρτήσεις επισκεπτών
- Προφίλ στα
- Δημοσιεύσεις στο φόρουμ
Αυτές οι στρατηγικές μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας, αλλά επειδή είναι οργανικές, δεν ισχύει ο ορισμός του κόστους μετατροπής.
Βελτιστοποίηση του κόστους μετατροπής
Υπάρχει μια σειρά από διαθέσιμες επιλογές για τον έλεγχο του κόστους μετατροπής, όπως ο ορισμός της μέγιστης τιμής που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για στοχευμένες λέξεις-κλειδιά ή η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής. Στην επί πληρωμή διαφήμιση, μπορείτε επίσης να βελτιστοποιήσετε το κόστος μετατροπής, να το μειώσετε και να αξιοποιήσετε στο έπακρο την καμπάνια σας.
Ο ευκολότερος τρόπος για να μειώσετε το κόστος μετατροπής είναι να βελτιώσετε τη βαθμολογία ποιότητας. Είναι μια αριθμητική τιμή της ποιότητας της διαφήμισης, της λέξης-κλειδιού και της σελίδας προορισμού σας.
Βελτιστοποιήστε το μάρκετινγκ περιεχομένου και επιλέξτε πιο σχετικές λέξεις-κλειδιά – όσο μεγαλύτερη είναι η συνάφεια της διαφήμισής σας με τις στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, τόσο καλύτερος θα είναι ο δείκτης ποιότητάς σας.
Κάντε βελτιώσεις στη σελίδα προορισμού σας – χρησιμοποιήστε τη δοκιμή A/B για να επιλέξετε τη σελίδα προορισμού με την καλύτερη απόδοση για το κοινό-στόχο σας. Οι CTA δοκιμών A/B, οι προτάσεις αξίας και οι τίτλοι μπορούν να σας προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες
- Βελτιώστε τις αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων – βελτιώστε το αντίγραφο της διαφήμισής σας, βελτιώστε τα CTA σας
Frequently Asked Questions
Τι σημαίνει το κόστος μετατροπής;
Είναι βασικά ένα κόστος απόκτησης πελάτη. Το κόστος μετατροπής είναι το άθροισμα όλων των δαπανών για την απόκτηση ενός πραγματικού πελάτη που ολοκληρώνει μια επιθυμητή ενέργεια (συμβάν μετατροπής).
Πώς υπολογίζετε το κόστος μετατροπής;
Το κόστος μετατροπής είναι το συνολικό κόστος δημιουργίας επισκεψιμότητας. Εάν χρησιμοποιείτε εργαλεία όπως το Google Analytics για την παρακολούθηση των πηγών επισκεψιμότητας για τον ιστότοπό σας, μπορείτε εύκολα να δείτε πόση επισκεψιμότητα δημιουργούν οι διαφημίσεις επί πληρωμή και πόσοι από αυτούς τους επισκέπτες ολοκλήρωσαν την επιθυμητή ενέργεια. Αν θέλετε να υπολογίσετε το κόστος ανά μετατροπή, πρέπει να διαιρέσετε το συνολικό κόστος δημιουργίας επισκεψιμότητας με τον συνολικό αριθμό μετατροπών σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Τι περιλαμβάνει το κόστος μετατροπής;
Το κόστος μετατροπής περιλαμβάνει όλα τα έξοδα πληρωμένων διαφημίσεων. Είτε χρησιμοποιείτε επί πληρωμή μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφημίσεις επί πληρωμή μέσω μηχανών αναζήτησης, πληρωμένες διαφημίσεις YouTube ή οποιονδήποτε συνδυασμό αυτών, όλα τα χρήματα που ξοδεύετε σε αυτές τις καμπάνιες προστίθενται στο τελικό ποσό του κόστους μετατροπής.
Τι δεν περιλαμβάνεται στο κόστος μετατροπής;
Ολόκληρη η επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας μπορεί να χωριστεί σε δύο ομάδες - επί πληρωμή και οργανική επισκεψιμότητα. Μην ξεχνάτε ότι οι οργανικοί επισκέπτες μετατρέπονται επίσης σε πελάτες. Ωστόσο, δεδομένου ότι δεν πληρώσατε κανένα τρίτο μέρος για να τον κατευθύνει στον ιστότοπό σας, η οργανική επισκεψιμότητα δεν εμπίπτει στην κατηγορία του κόστους μετατροπής.
Πώς να μειώσετε το κόστος μετατροπής;
Μπορείτε να μειώσετε το κόστος μετατροπής βελτιώνοντας τη βαθμολογία ποιότητας των πληρωμένων διαφημίσεών σας και βελτιώνοντας τη στρατηγική στόχευσής σας. Ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε τη βαθμολογία ποιότητας και να μειώσετε τα έξοδα είναι να βελτιστοποιήσετε το διαφημιστικό κείμενο, να στοχεύσετε σχετικές λέξεις-κλειδιά και να χρησιμοποιήσετε τη δοκιμή A/B για να κάνετε τις σελίδες προορισμού και τις διαφημίσεις σας πιο σχετικές.
Αφού διαβάσετε για το κόστος μετατροπής, ίσως σας ενδιαφέρει να μάθετε περισσότερα για το πώς να βελτιστοποιήσετε το κόστος μετατροπής. Αυτή η γνώση μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τα έξοδα και να αυξήσετε την απόδοση της επένδυσής σας. Επίσης, μπορείτε να δείτε την ενότητα για το τι περιλαμβάνει το κόστος μετατροπής, ώστε να κατανοήσετε καλύτερα τα στοιχεία που επηρεάζουν το συνολικό κόστος. Αν θέλετε να εξερευνήσετε περισσότερες δυνατότητες, διαβάστε για τις επεκτάσεις. Αυτές μπορούν να ενισχύσουν τη λειτουργικότητα της πλατφόρμας σας και να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών.