Τι είναι η φωνητική διεπαφή χρήστη;
Η φωνητική διεπαφή χρήστη ή VUI προορίζεται για την αλληλεπίδραση με συσκευές μέσω φωνητικών εντολών. Το VUI προσφέρει μια λύση για την κόπωση της οθόνης, ένα πραγματικό πρόβλημα για πολλούς ανθρώπους, καθώς επιτρέπει τον πλήρη έλεγχο των εφαρμογών και των συσκευών χωρίς να χρειάζεται να κοιτάτε τις οθόνες.
Το VUI χρησιμοποιεί τεχνολογία αναγνώρισης ομιλίας και επεξεργασία φυσικής γλώσσας για να μετατρέψει την ομιλία του χρήστη σε εντολές. Παρέχει έλεγχο εντελώς hands-free. Οι χρήστες το βρίσκουν χρήσιμο, για παράδειγμα, κατά την οδήγηση ή το μαγείρεμα, καθώς μπορούν να κάνουν φωνητική αναζήτηση οποιασδήποτε πληροφορίας χρειάζονται. Τα άτομα με αναπηρία το βρίσκουν επίσης πολύτιμο, καθώς τους επιτρέπει να χειρίζονται τις συσκευές τους μόνο μιλώντας χωρίς να χρειάζεται να αλληλεπιδρούν σωματικά μαζί τους.
Παραδείγματα VUI
Το πιο γνωστό φωνητικό AI χρησιμοποιείται από τις εταιρείες τεχνολογίας «Big Five» – Microsoft, Apple, Google, Meta (πρώην Facebook) και Amazon. Πολλοί χρήστες με γνώσεις τεχνολογίας είναι ήδη εξοικειωμένοι με τους δημοφιλείς φωνητικούς βοηθούς όπως η Alexa της Amazon ή η Siri της Apple.
Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, το VUI δεν προορίζεται πλέον μόνο για τεχνολογικούς γίγαντες. Όλο και περισσότερες εταιρείες αναπτύσσουν τις δικές τους εκδόσεις του VUI λόγω της δημοτικότητάς τους μεταξύ των πελατών.
Τύποι συσκευών VUI
Μερικοί από τους διαφορετικούς τύπους συσκευών φωνητικής διεπαφής χρήστη περιλαμβάνουν:
smartphones
φορητοί υπολογιστές, επιτραπέζιοι υπολογιστές
wearables – έξυπνα ρολόγια χειρός
συστήματα ήχου, έξυπνα ηχεία, έξυπνες τηλεοράσεις
VUI σε περιβάλλοντα εξυπηρέτησης πελατών
Ο πιο κοινός τύπος φωνητικής διεπαφής χρήστη στην εξυπηρέτηση πελατών είναι η IVR (Διαδραστική φωνητική απόκριση). Είναι ένα αυτοματοποιημένο τηλεφωνικό σύστημα που χρησιμοποιεί τεχνολογία αναγνώρισης ομιλίας για την αλληλεπίδραση με τους καλούντες. Το IVR καθιστά δυνατή την επίλυση ερωτημάτων πελατών χωρίς να χρειάζεται να μιλήσετε με έναν πραγματικό εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών. Αυτό διευκολύνει τους πελάτες να επιλύσουν τα προβλήματά τους αποφεύγοντας μεγάλους χρόνους αναμονής. Οι αντιπρόσωποι εξυπηρέτησης πελατών επωφελούνται επίσης από αυτό το σύστημα, επειδή δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζουν απλές ερωτήσεις επανειλημμένα και μπορούν να επικεντρωθούν σε πιο απαιτητικές εργασίες.
Πώς να σχεδιάσετε μια φωνητική διεπαφή χρήστη
Ακολουθούν μερικά βήματα που πρέπει να έχετε κατά νου όταν σχεδιάζετε μια φωνητική διεπαφή χρήστη:
Διεξάγετε έρευνα χρηστών
Πρέπει να καταλάβετε το ρόλο της συσκευής που στοχεύετε. Μόλις γνωρίσετε το κοινό που θα αγοράσει το προϊόν σας, μπορείτε να προσδιορίσετε τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες που πρέπει να διαθέτει η συσκευή σας VUI. Η Amazon Alexa είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα κατανόησης του ρόλου της συσκευής και στη συνέχεια παροχής όλων όσων απαιτούν οι χρήστες. Περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία επιλογών, από την ενημέρωση του καιρού μέχρι τον έλεγχο έξυπνων συσκευών.
Μάθετε για την ανατομία των φωνητικών εντολών
Όταν ένας χρήστης δίνει μια φωνητική εντολή σε έναν βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, αυτή αποτελείται από τρία στοιχεία:
πρόθεση – Είναι ο στόχος της φωνητικής εντολής του χρήστη. Η πρόθεση μπορεί να είναι είτε υψηλή χρησιμότητα – για παράδειγμα, αίτημα για αναπαραγωγή ενός συγκεκριμένου τραγουδιού ή χαμηλή χρησιμότητα – δίνοντας πιο ασαφή στοιχεία, επομένως η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να κάνει επακόλουθες ερωτήσεις.
έκφραση – Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ο χρήστης διατυπώνει μια φωνητική εντολή για να ενεργοποιήσει μια συγκεκριμένη εργασία.
υποδοχή – Αυτή είναι είτε προαιρετική είτε υποχρεωτική μεταβλητή στη φωνητική αλληλεπίδραση. Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης θέλει να κάνει κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο για μια συγκεκριμένη ημερομηνία, η υποδοχή θα είναι η ημερομηνία.
Εκτελέστε μια ανάλυση ανταγωνιστή
Όταν σχεδιάζετε ένα VUI, κοιτάτε πάντα τους τρόπους με τους οποίους οι ανταγωνιστές σας εφαρμόζουν την αυτόματη αναγνώριση ομιλίας και την τεχνολογία φωνής στα προϊόντα τους. Αυτό σας βοηθά να σχεδιάσετε το προϊόν σας για να λύσετε τα προβλήματα των πελατών που δεν έχουν αντιμετωπίσει οι ανταγωνιστές σας.
Δοκιμάστε το προϊόν σας
Δοκιμάστε τη διεπαφή ομιλίας και τη σχεδίαση φωνής. Κάντε μερικές δοκιμές εντός της εταιρείας σας ή με εξωτερικές προσλήψεις. Πρέπει να διασφαλίσετε ότι η φωνητική αλληλεπίδραση ρέει φυσικά. Κανείς δεν θέλει να νιώθει ότι μιλάει με ένα ρομπότ, επομένως πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η συσκευή VUI σας μιμείται μια γνήσια ανθρώπινη συνομιλία.
5 αρχές ενός καλού VUI
Η παροχή στους χρήστες πλήρους ελέγχου των συσκευών τους χωρίς την ανάγκη φυσικής αλληλεπίδρασης μαζί τους είναι μια δύσκολη δουλειά.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές αρχές που πρέπει να προσέχουμε κατά το σχεδιασμό ενός VUI.
καλά καθορισμένο κοινό-στόχο – Ένα προϊόν VUI που ικανοποιεί τις ανάγκες του κοινού-στόχου του θα επιτύχει μεγαλύτερη αφοσίωση πελατών και διατήρηση.
διαδικασία ενσωμάτωσης χρήστη – Η εκπαίδευση των χρηστών βοηθά τους πελάτες να προσαρμοστούν στη φωνητική εμπειρία.
φυσικά στοιχεία – Συμπεριλάβετε ορισμένα φυσικά στοιχεία στη συσκευή σας VUI, όπως ένα κουμπί λειτουργίας. Αυτό γίνεται για να υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος αλληλεπίδρασης με τη συσκευή εκτός από τη διεπαφή ομιλίας.
χαρτογράφηση ροής συνομιλίας – Μελετήστε τη ροή συνομιλίας για να κάνετε τη VUI σας εύκολη στην πλοήγηση. Για παράδειγμα, οι χρήστες μπορεί να μπερδευτούν και να απογοητευτούν όταν ένα IVR παραθέτει πάρα πολλές επιλογές για να διαλέξουν.
επίπεδη σχεδίαση – Η φωνητική αλληλεπίδραση μεταξύ του χρήστη και της συσκευής θα πρέπει να είναι μια αμφίδρομη συνομιλία.
Αυτές είναι βασικές συμβουλές και δεν είναι πανάκειες όσον αφορά το σχεδιασμό μιας αξιόπιστης συσκευής VUI. Πρέπει να εστιάσετε στις ανάγκες της βάσης χρηστών σας και να σχεδιάσετε το προϊόν VUI ανάλογα. Ζητήστε από τους χρήστες σας σχόλια πελατών, ακούστε τις εμπειρίες τους και αναλύστε τη συμπεριφορά τους. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προϊόν που οι πελάτες σας βρίσκουν χρήσιμο και ευχάριστο στη χρήση.
Πλεονεκτήματα του VUI
Μια εντελώς hands-free εμπειρία
Όταν ένα τηλέφωνο χτυπά σε περιπτώσεις που ο χρήστης δεν μπορεί να του απαντήσει και να το βάλει στο αυτί του, το VUI μπορεί να είναι σωτήριο. Επιπλέον, η τεχνολογία φωνητικής αναζήτησης χρησιμοποιείται συνήθως στο σπίτι καθώς και σε επαγγελματικά περιβάλλοντα.
Προσιτότητα
Το VUI είναι μια εξαιρετική επιλογή για άτομα που υποφέρουν από σωματικές αναπηρίες. Οι συσκευές VUI μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο σε άτομα με προβλήματα όρασης ή να μετατρέψουν φωνητικά μηνύματα σε κείμενο για άτομα με προβλήματα ακοής. Για πολλά άτομα με αναπηρία, είναι μια πρόκληση να αλληλεπιδρούν σωματικά με τις συσκευές τους. Επομένως, τα εργαλεία VUI είναι απαραίτητα για τις καθημερινές τους εργασίες.
Ταχύτητα
Με απλά λόγια, είναι πολύ πιο γρήγορο από την πληκτρολόγηση. Επιπλέον, το να σβήνετε τα φώτα στην κρεβατοκάμαρα όταν είστε ήδη ξαπλωμένοι στο κρεβάτι είναι πολύ πιο εύκολο αν απλώς πείτε στον Βοηθό Google να το κάνει.
Πολυδιεργασία
Οι εικονικοί βοηθοί όπως το Google Home επιτρέπουν στους χρήστες να ελέγχουν 1.000 έξυπνες συσκευές όπως τηλεοράσεις, βραστήρες, φούρνους μικροκυμάτων κ.λπ.
Ευελιξία
Η φωνητική εντολή μπορεί να δοθεί με διαφορετικούς τρόπους και να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μειονεκτήματα του VUI
Ανησυχίες για την ιδιωτικότητα
Όταν χρησιμοποιείτε μια συσκευή VUI, τα προσωπικά σας δεδομένα μπορούν να παρακολουθούνται και να συλλέγονται από τον κατασκευαστή. Υπήρξαν κατηγορίες κατά της Amazon Alexa και του Google Home που έκαναν υποκλοπές σε ιδιωτικές συνομιλίες χρηστών.
Τιμή
Οι έξυπνες οικιακές συσκευές που επιτρέπουν αλληλεπιδράσεις εικονικών βοηθών μπορεί να είναι πολύ ακριβές. Επίσης, ας μην ξεχνάμε τον υψηλότερο λογαριασμό ρεύματος που μπορεί να χρειαστεί να πληρώσετε εάν διαθέτετε έναν αριθμό από αυτές τις συσκευές.
Πολυπλοκότητα ανάπτυξης
Παρόλο που οι συσκευές VUI έχουν αυξηθεί, εξακολουθούν να είναι πολύ περίπλοκες και δύσκολο να αναπτυχθούν. Κατά τη δημιουργία ενός προϊόντος VUI, οι σχεδιαστές πρέπει να ξεπεράσουν προκλήσεις όπως τόνους, θόρυβο περιβάλλοντος, φωνητικές αποχρώσεις κ.λπ.
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
If you are looking for help desk system with plenty of useful features and integrations, LiveAgent may be the one for you!
Frequently Asked Questions
Τι είναι μια διεπαφή χρήστη που βασίζεται στη φωνή;
Είναι μια τεχνολογία αναγνώρισης ομιλίας που επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με τις συσκευές τους χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές. Επιτρέπει μια εμπειρία hands-free εξασφαλίζοντας πλήρη έλεγχο σε διάφορες έξυπνες συσκευές. Το VUI έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Τα πιο γνωστά παραδείγματα εικονικών βοηθών που χρησιμοποιούν τεχνολογία VUI είναι η Cortana της Microsoft, η Alexa της Amazon και η Siri της Apple.
Πώς λειτουργεί η φωνητική διεπαφή;
Το VUI είναι ένας συνδυασμός πολλαπλών τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης. Αυτές περιλαμβάνουν την αυτόματη αναγνώριση ομιλίας, την αναγνώριση οντοτήτων ονόματος και τη σύνθεση ομιλίας. Η τεχνολογία VUI κατανοεί τις εντολές των χρηστών και επιστρέφει μια απάντηση μέσω συσκευών VUI.
Πώς να χρησιμοποιήσετε την τεχνολογία φωνής για την επίλυση προβλημάτων πελατών;
Για παράδειγμα, ας πάρουμε μεγάλους χρόνους αναμονής στα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης πελατών. Ένας πολύ καλός τρόπος για να λύσετε αυτό το ζήτημα είναι να χρησιμοποιήσετε ένα σύστημα διαδραστικής φωνητικής απόκρισης (IVR). Είναι μια λειτουργία επαγγελματικού τηλεφώνου που αλληλεπιδρά με τους καλούντες και τους δίνει επιλογές μέσω ενός μενού. Κάθε προϊόν VUI έχει σχεδιαστεί για να λύνει ορισμένα προβληματικά σημεία πελατών. Μέσω της ανάλυσης της βάσης χρηστών του προϊόντος, οι σχεδιαστές μπορούν να παρέχουν τις καλύτερες λύσεις σε διάφορα ζητήματα που μπορούν να αντιμετωπίσουν οι πελάτες.
Αφού διαβάσετε για τη φωνητική διεπαφή χρήστη, μπορείτε να εξερευνήσετε τι ακριβώς είναι η φωνητική διεπαφή χρήστη. Μάθετε για παραδείγματα και τύπους συσκευών VUI που χρησιμοποιούνται σε περιβάλλοντα εξυπηρέτησης πελατών.
Αν σας ενδιαφέρει να σχεδιάσετε τη δική σας φωνητική διεπαφή, δείτε πώς να σχεδιάσετε μια φωνητική διεπαφή χρήστη. Ανακαλύψτε τις αρχές ενός καλού VUI και πώς να δοκιμάσετε το προϊόν σας αποτελεσματικά.
Γνωρίστε τα πλεονεκτήματα μιας εντελώς hands-free εμπειρίας, όπως η προσιτότητα και η ταχύτητα. Εξετάστε επίσης τα μειονεκτήματα, όπως τις ανησυχίες για την ιδιωτικότητα και την πολυπλοκότητα ανάπτυξης ενός VUI.
Ανακαλύψτε πώς το VoIP μπορεί να κάνει τις κλήσεις σας πιο οικονομικές και αποτελεσματικές. Μάθετε για τις λειτουργίες, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, καθώς και πώς να επιλέξετε τον καλύτερο πάροχο. Βελτιστοποιήστε τη σύνδεσή σας για ακόμα καλύτερη εμπειρία κλήσεων. Εξερευνήστε περισσότερα και ξεκινήστε δωρεάν σήμερα!
Ανακαλύψτε την αναλυτική αξιολόγηση του MessageBird IVR, μια δημοφιλής και οικονομική λύση λογισμικού τηλεφωνικών κέντρων. Εύκολο στη ρύθμιση και φιλικό προς το χρήστη, με υποστήριξη σύνθετων ρυθμίσεων. Μάθετε πώς αποδίδει σε καθημερινή χρήση και συγκρίνετε το με άλλα λογισμικά IVR. Δωρεάν δοκιμή διαθέσιμη!