Ποια είναι η διαφορά μεταξύ εξατομίκευσης και προσαρμογής;
Η διαφορά έγκειται στη μέθοδο εξατομίκευσης της εμπειρίας του πελάτη. Και οι δύο σας βοηθούν να παρέχετε υπηρεσίες με μοναδικό τρόπο, αλλά το αντιμετωπίζουν διαφορετικά.
Και οι δύο …
… φαίνεται να σημαίνουν το ίδιο. Η εξατομίκευση και η προσαρμογή χρησιμοποιούνται συχνά εναλλακτικά, επειδή οι έννοιές τους επικαλύπτονται. Και σίγουρα, στο βασικό επίπεδο ορισμού, εξατομικεύουν την εμπειρία του πελάτη και ως εκ τούτου, είναι και οι δύο στρατηγικές αφοσίωσης πελατών. Και οι δύο βασίζουν την εξατομίκευσή τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών και ο κοινός τους στόχος είναι να δημιουργούν μηνύματα κατά παραγγελία.
Αλλά …
… διαφέρουν στην τεχνολογία. Χρησιμοποιούν διακριτούς τεχνολογικούς μηχανισμούς για την επίτευξη του ίδιου στόχου. Στην ψηφιακή τεχνολογία, επομένως, η εξατομίκευση και η προσαρμογή δεν είναι εναλλάξιμες.
Διαφέρουν ως προς την απαιτούμενη δράση. Η εξατομίκευση γίνεται για τον χρήστη και η προσαρμογή γίνεται από τον χρήστη. Με άλλα λόγια, διαφέρουν ως προς το επίπεδο συμμετοχής του κάθε χρήστη. Στην πρώτη περίπτωση (εξατομίκευση), σας σερβίρουν ένα νόστιμο σάντουιτς χωρίς κόπο. Στο δεύτερο (προσαρμογή), μπορείτε να το κάνετε όπως θέλετε.
Όχι έναντι, εξατομίκευση και προσαρμογή
Αυτές οι στρατηγικές αφοσίωσης πελατών δεν έρχονται αντιμέτωπες η μία με την άλλη ως επιλογή που πρέπει να γίνει, επειδή έχουν τον ίδιο στόχο στις εκστρατείες μάρκετινγκ. Μόνο που το πετυχαίνουν με διαφορετικά εργαλεία. Ουσιαστικά, με περισσότερο ή λιγότερο περίπλοκο αυτοματισμό.
Κατά τη διάρκεια της εξατομίκευσης, τα δεδομένα που συλλέγονται φιλτράρονται από αλγόριθμους για να υποθέσουμε και ουσιαστικά να μαντέψουμε. Ενώ η διαδικασία προσαρμογής χρησιμοποιεί δεδομένα που τροφοδοτούνται ειδικά από τον χρήστη, τα οποία απαιτούν να γίνουν οι επιλογές. Παραδόξως η τελευταία είναι μια πιο «προσωπική» διαδικασία, που προκαλεί σύγχυση των όρων.
Εξατομίκευση
Η αποτελεσματική εξατομίκευση χρησιμοποιεί μεθοδικά συγκεντρωτικά δεδομένα πελατών για να επηρεάσει δραματικά την εμπειρία χρήστη. Ο αντίκτυπος είναι εντυπωσιακός επειδή ο χρήστης δεν συμμετέχει συνειδητά στη διαδικασία.
Οι έξυπνοι αλγόριθμοι εξετάζουν εξονυχιστικά τα χαρακτηριστικά των χρηστών και τη διαδικτυακή μας συμπεριφορά. Με βάση αυτά τα δεδομένα, μας προσφέρουν σχετικά προϊόντα, υπηρεσίες ή σχετικό περιεχόμενο. Ένα παράδειγμα εξατομίκευσης είναι όταν λαμβάνετε διαφημιστικά μηνύματα που φαίνονται παράξενα ή είναι εντελώς άστοχα. Όπως αν πάρετε ένα λαχταριστό σάντουιτς, δεν ξέρατε ποτέ ότι το θέλατε, ή ένα vegan burger παρά το γεγονός ότι είστε παμφάγοι. Οι αλγόριθμοι μπορεί να το κάνουν λάθος.
Το τεχνολογικό βήμα από την προσαρμογή στην εξατομίκευση είναι στην πραγματικότητα μια άβυσσος. Χρειάζεστε ισχυρούς αλγόριθμους για να κάνετε καλά την εξατομίκευση. Εξάλλου, δεν θέλετε να καταλήξετε να προσφέρετε στους πελάτες σας ένα παντεσπάνι.
Προσαρμοσμένες υπηρεσίες
Θέλετε να παρουσιάσετε και να απολαύσετε μια ατομική προσέγγιση; Προσαρμόστε τη. Βελτιώστε την εμπειρία χρήστη κάνοντας επιλογές και προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες. Κάντε μόνοι σας τη δουλειά.
Το μέλλον της εξατομίκευσης και της προσαρμογής είναι εδώ, προσφέροντας μοναδική φροντίδα και αξέχαστες εμπειρίες, προσαρμόζοντας την εμπειρία του χρήστη στις ατομικές ανάγκες.
Για παράδειγμα: Ας φανταστούμε ότι εργάζεστε σε μια ομάδα εξυπηρέτησης πελατών και σας ανατίθεται μια εργασία για την οποία δεν έχετε ιδέα. Ξοδεύετε πολύ χρόνο αναζητώντας τη βέλτιστη λύση, ενώ ο συνάδελφός σας, που κάθεται δίπλα σας, θα μπορούσε να έχει κάνει την εργασία μέσα σε λίγα λεπτά ή να σας το είχε πει.
Αν σας ανατεθούν εξατομικευμένες εργασίες θα αισθάνεστε υπέροχα στη δουλειά. Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεστε ισχυρούς αλγόριθμους και ξεχωριστές ομάδες ανάπτυξης για αυτό. Μπορείτε να ρυθμίσετε κανόνες αυτοματισμού για να κάνετε την επιλογή για εσάς. Με αυτόν τον τρόπο, σας ανατίθενται εξατομικευμένες εργασίες, ώστε ο καθένας να μπορεί να κάνει αυτό που κάνει καλύτερα.
Προσαρμοσμένη Εμπειρία
Σε μια εποχή υπερφόρτωσης πληροφοριών και υπερκόπωσης, όλοι καλωσορίζουμε την εστιασμένη επικοινωνία. Κάθε πελάτης, είτε από τη βάση πελατών σας είτε από ανώνυμους χρήστες, θέλει να έχει μια θετική εμπειρία χρήστη. Και οι επιχειρήσεις θέλουν να την παρέχουν. Θέλετε να χρησιμοποιήσετε διάφορα κανάλια μάρκετινγκ για να προσφέρετε σχετικά προϊόντα μαζί με υποστήριξη στους πελάτες σας όταν το θέλουν και στην προτιμώμενη πλατφόρμα τους.
Προσαρμογή τώρα
Από τεχνική άποψη, ενώ η εξατομίκευση μπορεί να γίνει μόνο με ισχυρούς αλγόριθμους, μπορείτε να ξεκινήσετε την εξατομίκευση προσαρμόζοντας αυτήν τη στιγμή με εξατομικευμένο μάρκετινγκ σε πραγματικό χρόνο.
customer service culture
Μπορείτε να εφαρμόσετε εξατομικευμένες υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο μέσω ζωντανής συνομιλίας ή μάρκετινγκ μέσω email. Είτε ενημερώνετε σε ενημερωτικά δελτία, είτε προωθείτε νέο περιεχόμενο σε πελάτες είτε στέλνετε στοχευμένα τοπογραφικά email, θέλετε να εξατομικεύονται. Ακριβώς όπως η εταιρεία σας προσαρμόζει τις εικόνες για να διατηρεί μια ζωντανή παρουσία στο διαδίκτυο, έτσι μπορεί να εξατομικεύει γραπτά κείμενα, email και μηνύματα εφαρμογών σε τμηματοποιημένο κοινό.
Για να αυξήσετε την ταχύτητα και να διευκολύνετε τον φόρτο εργασίας σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πρότυπα email, να συμπληρώσετε προγραμμένα μηνύματα ή μηνύματα εφαρμογής. Εάν στοχεύετε το κοινό σας με γραφήματα, μπορείτε επίσης να συνεχίσετε με υποστήριξη παντός καναλιού και email.Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείτε την προσαρμογή εξαρτάται από την εμπειρία μάρκετινγκ, τον προϋπολογισμό, την εικόνα της εταιρείας, το όραμα και την κατεύθυνση της εταιρείας που σκοπεύετε να ακολουθήσετε.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Παρακολούθησε ένα βίντεο σχετικά με την ατομική προσαρμογή έναντι της εξατομίκευσης
Η ατομική προσαρμογή και η εξατομίκευση είναι δύο διαφορετικές έννοιες όταν πρόκειται για τις σχέσεις με τους πελάτες. Η ατομική προσαρμογή αφορά την προσαρμογή της εμπειρίας του πελάτη μέσω της κατανόησης των αναγκών και των προτιμήσεων του. Αυτό περιλαμβάνει την παροχή εξατομικευμένων επικοινωνιών και συστάσεων. Η εξατομίκευση αφορά το να επιτρέπετε στους πελάτες να προσαρμόσουν κάποιες πτυχές ενός προϊόντος ή υπηρεσίας σύμφωνα με τις ατομικές τους προτιμήσεις. Το LiveAgent είναι ένα λογισμικό εξυπηρέτησης πελατών που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσφέρουν και τις δύο εξατομικευμένες και εξατομικευμένες εμπειρίες στους πελάτες τους. Επιτρέπει στις εταιρείες να προσφέρουν δυναμικές και εξατομικευμένες λύσεις στους πελάτες τους εκμεταλλευόμενες δεδομένα πελατών σε πραγματικό χρόνο και από προηγούμενες εμπειρίες. Το LiveAgent καθιστά εύκολη τη δημιουργία μιας εξαιρετικής εμπειρία.
Frequently Asked Questions
Πώς η εξατομίκευση και η προσαρμογή βοηθούν τις εταιρείες να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση πελατών;
Βελτιώνουν την εξυπηρέτηση πελατών παρέχοντας πιο αποτελεσματική, εστιασμένη και ταχύτερη υποστήριξη. Η εξατομίκευση της εξυπηρέτησης πελατών ενισχύει την εμπειρία του πελάτη και ως εκ τούτου βελτιώνει το ταξίδι του πελάτη. Η ποιοτική βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών αυξάνει τις πιθανότητες μετατροπής των υποψήφιων πελατών σε πελάτες και τη διατήρηση πελατών.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ εξατομίκευσης και προσαρμογής όπως εφαρμόζεται στην τεχνολογία ηλεκτρονικού εμπορίου;
Τεχνικά, η εξατομίκευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνει αλγόριθμους με προγραμματισμένες οδηγίες για συγκεκριμένες εργασίες. Πρέπει να είναι πολύ ισχυροί για να στοχεύουν και να εξατομικεύονται καλά. Η προσαρμογή επιτρέπει στις επιχειρήσεις και τους πελάτες να ρυθμίζουν αυτοματισμούς, δηλαδή εξατομικευμένη υποστήριξη πελατών για άλλες επιχειρήσεις ή/και πελάτες.
Γιατί η εξατομίκευση αντικαθιστά την προσαρμογή;
Επειδή η συλλογή και η ανάλυση δεδομένων γίνονται όλο και πιο εξελιγμένες και διαθέσιμες στις επιχειρήσεις. Οι χρήστες, επίσης, μπορεί να δυσκολεύονται να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για το τι θα επιλέξουν ή ακόμα και για το τι θέλουν, επομένως μπορεί να αποδεχτούν την σύνθετη εξατομίκευση.
Αφού διαβάσετε για τη διαφορά μεταξύ εξατομίκευσης και προσαρμογής, ίσως θέλετε να εξερευνήσετε περισσότερα για το πώς αυτές οι δύο έννοιες μπορούν να συνεργαστούν. Διαβάστε το άρθρο Ποια είναι η διαφορά μεταξύ εξατομίκευσης και προσαρμογής; για να κατανοήσετε καλύτερα τις βασικές διαφορές και πώς μπορείτε να τις εφαρμόσετε για μια βελτιωμένη εμπειρία πελάτη.
Εξατομικεύστε τις υπηρεσίες σας με το LiveAgent για ανώτερη εξυπηρέτηση πελατών. Προσαρμόστε προϊόντα σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών σας και προσφέρετε υποστήριξη σε πολλαπλές πλατφόρμες για μεγαλύτερη ικανοποίηση. Ξεκινήστε δωρεάν και επιλέξτε το ιδανικό data center για εσάς. Δοκιμάστε το τώρα!
Ποσοστό επίλυσης πρώτης επαφής
Ανακαλύψτε πώς το ποσοστό επίλυσης πρώτης επαφής (FCR) βελτιώνει την εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών. Μάθετε τις βέλτιστες πρακτικές για να επιτύχετε υψηλό FCR και ενισχύστε την αποτελεσματικότητα της ομάδας σας. Επισκεφτείτε τη σελίδα για εις βάθος κατανόηση και πρακτικούς οδηγούς!