What is a base agent?
Agents that are part of the regular billing cycle can also be referred to as base agents. These employees are part of the business’s day-to-day operations and, as opposed to temporary agents, are part of the company long-term.
Benefits of base agents
When you have a base agents group, it can bring many benefits to your business.
- Stability – Once the team is used to one another, understands the workflow, and knows the customers, it provides stability for your company. Not only is it easier for them to communicate with each other, but they are also more likely to provide effective customer service and stick to business goals.
- Budgeting – Allocating the budget for agent training, while having a team with knowledge and skills to build on, is way easier. Having to organize expensive training over and over again is not the most budget-friendly option, so a trained agent base can save your business a lot of resources.
- Better customer experiences – When you have experienced customer service representatives they can provide the best service and increase customer satisfaction scores.
- Lower agent turnover – Agent turnover is one of the productivity metrics in a contact center environment. When this metric is low, you can build a stable customer service team.
- Higher productivity – Having agents familiar with the company, each other, products, and customers allow them to provide more efficient service and keep up the productivity.
Improve your business
LiveAgent offers numerous useful features and integrations that will make your customer service more efective than ever before.
Αφού μάθετε τι είναι οι εκπρόσωποι βάσης, μπορείτε να εξερευνήσετε την αξιοποίηση αντιπροσώπου για να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση πελατών σας. Μάθετε πώς να υπολογίζετε τα ποσοστά αξιοποίησης αντιπροσώπων και ανακαλύψτε πώς μπορούν να ωφελήσουν την επιχείρησή σας.
Ενδιαφέρεστε για τη κατάταξη αντιπροσώπου; Δείτε πώς η κατάταξη μπορεί να ενισχύσει την παραγωγικότητα της ομάδας σας και βελτιώστε τη συνολική εμπειρία πελατών με την κατάλληλη χρήση της.
Αν σκέφτεστε να βελτιώσετε τις διαδικασίες σας, εξετάστε τα πρότυπα για help desk. Αυτά τα πρότυπα μπορούν να απλοποιήσουν τη ροή εργασίας σας και να εξασφαλίσουν συνεπή επικοινωνία με τους πελάτες σας.
Για μια πιο σύγχρονη προσέγγιση, η αυτοματοποιημένη εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να είναι η λύση που ψάχνετε. Μάθετε πώς να αυτοματοποιήσετε τις διαδικασίες υποστήριξης και να εξοικονομήσετε πολύτιμο χρόνο για την ομάδα σας.
Ανακαλύψτε πώς το VoIP μπορεί να κάνει τις κλήσεις σας πιο οικονομικές και αποτελεσματικές. Μάθετε για τις λειτουργίες, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, καθώς και πώς να επιλέξετε τον καλύτερο πάροχο. Βελτιστοποιήστε τη σύνδεσή σας για ακόμα καλύτερη εμπειρία κλήσεων. Εξερευνήστε περισσότερα και ξεκινήστε δωρεάν σήμερα!