Τι είναι η διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης;
Η διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης δημιουργεί μέτρα για την αντιμετώπιση πιθανών προκλήσεων πελατών στην εξυπηρέτηση πελατών. Αυτά τα μέτρα είναι επίσης γνωστά ως μονοπάτια κλιμάκωσης και ασφαλίζουν μια εταιρεία έναντι της δυσαρέσκειας των πελατών.
Η διαχείριση κλιμάκωσης εστιάζει στην ικανοποίηση πελατών. Κατατάσσει τα θέματα εξυπηρέτησης πελατών με σειρά σοβαρότητας και τα αναθέτει στον κατάλληλο υπάλληλο ή αντιπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών.
Οι περισσότερες εταιρείες διαθέτουν ένα έγγραφο κλιμάκωσης που περιέχει τη διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης για διαφορετικά σενάρια.
Η διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης μπορεί να είναι είτε αντιδραστική είτε προληπτική. Η διαχείριση αντιδραστικής κλιμάκωσης αντιμετωπίζει ένα ζήτημα μετά από παράπονα ενός πελάτη. Αντίθετα, η προληπτική διαχείριση κλιμάκωσης φροντίζει για πιθανά προβλήματα πριν συμβούν.
Γιατί έχει σημασία η διαχείριση κλιμάκωσης στην εξυπηρέτηση πελατών;
Ανεξάρτητα από το πόσο καλή είναι η υπηρεσία υποστήριξης πελατών σας, είναι βέβαιο ότι κατά καιρούς θα υπάρχουν μερικά λάθη. Η στρατηγική διαχείρισης καρτελών και κλιμάκωσης πελατών βοηθά στην επίλυση αυτών των παραλείψεων μόλις συμβούν.
Γιατί μπορεί να είναι απαραίτητη η κλιμάκωση:
- Η αρχική επαφή του πελάτη δεν έχει αρκετή γνώση ή εξειδίκευση για την επίλυση του προβλήματος.
- Ο πελάτης δεν είναι ικανοποιημένος με μια επίλυση και απαιτεί να μιλήσει με μια ανώτερη αρχή στην ομάδα, π.χ. το διευθυντή.
- Υπάρχουν πάρα πολλά ερωτήματα και ο τρέχων αντιπρόσωπος υποστήριξης πελατών δεν μπορεί να τα απαντήσει τόσο γρήγορα όσο θα ήθελαν οι πελάτες.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα πολλά σενάρια που θα μπορούσαν να απαιτήσουν διαδικασία κλιμάκωσης.
Η διαχείριση κλιμάκωσης είναι το κλειδί για τη διατήρηση των πελατών. Έτσι, δεν μπορεί να αγνοηθεί στην οικοδόμηση μιας βιώσιμης εταιρείας. Είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος για να επιλύσετε γρήγορα τις συγκρούσεις πελατών.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσετε λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης πελατών που ενσωματώνει τη διαχείριση κλιμάκωσης στις λειτουργίες του. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να αντιμετωπίσετε τα ζητήματα των πελατών σας πιο γρήγορα και να τους παρέχετε γρήγορες λύσεις.
Τύποι διαχείρισης κλιμάκωσης
Διαφορετικοί τύποι ζητημάτων απαιτούν διαφορετικές διαδρομές κλιμάκωσης. Με βάση αυτό, η διαχείριση κλιμάκωσης χωρίζεται σε δύο κύριες κατηγορίες:
- Λειτουργική
- Ιεραρχική
Λειτουργική διαχείριση κλιμάκωσης
Συνήθως, οι αντιπρόσωποι υποστήριξης πελατών είναι εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίζουν συμβατικές συγκρούσεις με πελάτες. Ωστόσο, όταν οι πελάτες αναφέρουν περίπλοκα ζητήματα που ο αντιπρόσωπος δεν μπορεί να χειριστεί, ο αντιπρόσωπος τα μεταφέρει στο κατάλληλο τμήμα. Η διαδικασία είναι γνωστή ως λειτουργική κλιμάκωση.
Ιεραρχική διαχείριση κλιμάκωσης
Μερικές φορές, ενδέχεται να προκύψουν διενέξεις γκρίζας ζώνης όπου ο αντιπρόσωπος δεν είναι σίγουρος πώς να επιλύσει το αίτημα ενός πελάτη. Αντί να καθυστερήσετε την απόκριση, η καλύτερη ενέργεια είναι να μεταφέρετε το αίτημα στην αλυσίδα διοίκησης σε έναν επόπτη. Αυτό ονομάζεται διαχείριση ιεραρχικής κλιμάκωσης.
Η ιεραρχική διαχείριση κλιμάκωσης ισχύει επίσης όταν ένα αυτοματοποιημένο κανάλι υποστήριξης, όπως ένα σενάριο όταν ένα chatbot δεν μπορεί να επιλύσει αποτελεσματικά το πρόβλημα ενός πελάτη. Σε αυτήν την περίπτωση, το αίτημα θα πρέπει να μεταφερθεί σε πραγματικό αντιπρόσωπο.
Πώς χειρίζεστε τη διαχείριση κλιμάκωσης με λογισμικό κέντρου υποστήριξης;
Το λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης όπως το LiveAgent θα κάνει τη διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης απρόσκοπτη. Διασφαλίζει ότι κάθε ερώτημα πελάτη αντιμετωπίζεται στο κατάλληλο επίπεδο εξυπηρέτησης. Ακολουθούν συγκεκριμένοι τρόποι που μπορεί να σας βοηθήσει να το κάνετε αυτό:
Διαχείριση κλιμάκωσης μέσω καρτελών
Οι καρτέλες αποτελούν σημαντικό μέρος του λογισμικού κέντρου υποστήριξης. Βοηθούν μια ομάδα εξυπηρέτησης πελατών να διαχειρίζεται τα αιτήματα των πελατών με αποτελεσματικό και οργανωμένο τρόπο. Δημιουργούν καταλόγους για κάθε αίτημα πελάτη που ονομάζεται καρτέλα.
Η καρτέλα μπορεί να μεταφερθεί εύκολα και γρήγορα μεταξύ των αντιπροσώπων όταν είναι απαραίτητη η κλιμάκωση. Το λογισμικό LiveAgent, για παράδειγμα, μετατρέπει αυτόματα τα αιτήματα εξυπηρέτησης πελατών σε καρτέλες ανεξάρτητα από την επικοινωνία. Επίσης, μεταφέρει καρτέλες στον επόμενο αντιπρόσωπο στη διαδρομή κλιμάκωσης μετά την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου χωρίς επίλυση.
Διαχείριση κλιμάκωσης μέσω τηλεφωνικού κέντρου
Ένα τηλεφωνικό κέντρο είναι ένα κεντρικό τμήμα της εξυπηρέτησης πελατών που χειρίζεται πολλές τηλεφωνικές κλήσεις από πελάτες. Αυτή η δυνατότητα χρησιμοποιείται συνήθως από εταιρείες με πολλές επιχειρηματικές επαφές.
Η διαχείριση κλιμάκωσης μέσω τηλεφωνικών κέντρων περιλαμβάνει τη μεταφορά της κλήσης ενός πελάτη από τον τρέχοντα αντιπρόσωπο τηλεφωνικού κέντρου σε άλλον.
Διαχείριση κλιμάκωσης μέσω ζωντανής συνομιλίας
Η ζωντανή συνομιλία σάς επιτρέπει να χειρίζεστε τα ερωτήματα των πελατών μέσω συνομιλίας αντί για emails ή κλήσεις. Η δυνατότητα ζωντανής συνομιλίας επιτρέπει τη διαχείριση κλιμάκωσης δρομολογώντας τις συνομιλίες αυτόματα στον κατάλληλο αντιπρόσωπο με βάση το ερώτημα του πελάτη.
Διαχείριση κλιμάκωσης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Το λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης LiveAgent διευκολύνει τη διαχείριση κλιμάκωσης μέσω πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter, μετατρέποντας όλες τις ειδοποιήσεις σε καρτέλες.
Οι αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες σας συλλέγονται από όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων σας στο εργαλείο κέντρου εξυπηρέτησης και μετατρέπονται σε καρτέλες που μεταφέρονται στους σωστούς λήπτες αποφάσεων σε μια διαδικασία κλιμάκωσης.
Διαχείριση κλιμάκωσης μέσω πύλης πελατών
Μια πύλη πελατών είναι ένα εργαλείο αυτοεξυπηρέτησης που παρέχει στους πελάτες πλήρη πρόσβαση σε πληροφορίες που μπορεί να σχετίζονται με τα ερωτήματά τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εάν η εξυπηρέτηση πελατών λειτουργεί μόνο τις εργάσιμες ημέρες.
Οι πελάτες μπορούν επίσης να επικοινωνήσουν με έναν αντιπρόσωπο μέσω της πύλης εάν χρειάζονται περισσότερες απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Σε αυτό το σενάριο, το αίτημα κλιμακώνεται σε έναν αντιπρόσωπο. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει επίσης στους πελάτες να δίνουν σχόλια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε τις εσωτερικές επιχειρηματικές διαδικασίες.
Improve your customer service
LiveAgent gives you the power to answer all customer inquiries from one place making your customer service faster and more efficient. Curious about all the features?
Frequently Asked Questions
Τι είναι η διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης;
Η διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης είναι η πράξη δημιουργίας μέτρων για την αντιμετώπιση πιθανών προκλήσεων πελατών στην εξυπηρέτηση πελατών, ταξινομώντας τα ζητήματα κατά σειρά σοβαρότητας και αναθέτοντάς τα στον κατάλληλο υπάλληλο ή αντιπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών.
Γιατί έχει σημασία η διαχείριση κλιμάκωσης στην εξυπηρέτηση πελατών;
Μια αποτελεσματική στρατηγική διαχείρισης κλιμάκωσης αντιμετωπίζει λάθη που μπορεί να προκύψουν στην εξυπηρέτηση πελατών. Είναι το κλειδί για τη διατήρηση των πελατών και σας βοηθά να δημιουργήσετε μια βιώσιμη εταιρεία.
Ποιοι είναι οι τύποι διαχείρισης κλιμάκωσης;
Η διαχείριση κλιμάκωσης χωρίζεται σε δύο κύριες κατηγορίες: τη λειτουργική και την ιεραρχική διαχείριση κλιμάκωσης.
Πώς χειρίζεστε τη διαχείριση κλιμάκωσης;
Η χρήση αξιόπιστου λογισμικού κέντρου εξυπηρέτησης όπως το LiveAgent είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χειριστείτε τη διαχείριση κλιμάκωσης ανεξάρτητα από το κανάλι επικοινωνίας. Με λειτουργίες όπως οι καρτέλες, μπορείτε να οργανώσετε και να μεταφέρετε αιτήματα πελατών με ευκολία στην ομάδα εξυπηρέτησης πελατών σας.
Αφού διαβάσετε για τη διαχείριση κλιμάκωσης, μπορείτε να εμβαθύνετε στο θέμα εξετάζοντας το άρθρο Τι είναι η διαδικασία διαχείρισης κλιμάκωσης;. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες για το πώς αυτή η διαδικασία μπορεί να βελτιώσει την εξυπηρέτηση πελατών σας. Εναλλακτικά, ανακαλύψτε τι είναι το Spy Dialer και πώς μπορεί να σας βοηθήσει στην αναζήτηση αριθμών τηλεφώνου. Μάθετε επίσης για τις διάφορες εναλλακτικές λύσεις που προσφέρει το Spy Dialer για καλύτερη εξυπηρέτηση.
Λίστα ελέγχου προγράμματος αναγνώρισης πελατών
Ένα ισχυρό πρόγραμμα συμμόρφωσης κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες είναι απαραίτητο για όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Αυτή η λίστα ελέγχου προγράμματος αναγνώρισης πελατών σάς βοηθά να πληροίτε όλες τις νομικές απαιτήσεις.
Σύστημα διαχείρισης παραπόνων πελατών
Το LiveAgent είναι ένα πλήρως σύστημα διαχείρισης παραπόνων πελατών. Παρέχει μία πλήρη λύση κέντρου εξυπηρέτησης που συγκεντρώνει όλα τα κανάλια επικοινωνίας σας.