Λίστα ελέγχου για την παρακολούθηση και βελτίωση του ιστότοπού σας: ασφάλεια, ταχύτητα, περιεχόμενο, συμβατότητα με κινητά και προσβασιμότητα, για βελτίωση της εμπειρίας χρήστη και SEO.
Έχετε ήδη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, αλλά ο αριθμός των επισκεπτών είναι πολύ μικρότερος από ό,τι περιμένατε. Εντοπίζοντας το αδύναμο σημείο στον ιστότοπό σας, μπορείτε να αυξήσετε σημαντικά την επισκεψιμότητα. Προκειμένου να διατηρήσει τον όγκο των επισκεπτών του δικού μας ιστότοπου, η ομάδα μάρκετινγκ LiveAgent έχει συντάξει μια λίστα ελέγχου με βήματα που εξετάζουμε περιοδικά.
Είναι μια λογική λίστα όλων των εργασιών που πρέπει να κάνετε για να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας είναι στα καλύτερά του. Ο έλεγχός σας είναι μια συστηματική επιθεώρηση της λειτουργικότητας του ιστότοπου. Επεξεργαστείτε αυτήν τη λίστα ελέγχου σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως σας ταιριάζει και διατηρήστε υψηλή την ποιότητα του ιστότοπού σας.
Ο ιστότοπος είναι το πρόσωπο της επιχείρησης. Κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης το γνωρίζει αυτό. Είναι μέσω του ιστότοπου που οι άνθρωποι σχηματίζουν γνώμη για το προϊόν σας και επιλέγουν να το αγοράσουν ή όχι. Στα μάτια του υποψήφιου πελάτη, η ποιότητα της ιστοσελίδας αντιστοιχεί άμεσα με την ποιότητα της εταιρείας και των προϊόντων της. Κατά συνέπεια, η τακτική συντήρηση του ιστότοπού σας είναι ζωτικής σημασίας.
Δεν θέλετε να θέσετε σε κίνδυνο τον επιχειρηματικό σας στόχο παραμελώντας ό,τι μπορείτε να κάνετε. Και επειδή τα εγκόσμια τεχνικά ζητήματα όπως δυσλειτουργικά στοιχεία με δυνατότητα κλικ, διπλό περιεχόμενο, κατεστραμμένοι σύνδεσμοι ή κακή τεχνική απόδοση στέλνουν ένα πολύ λάθος μήνυμα, φροντίστε να τα αποφύγετε. Με αυτήν τη λίστα ελέγχου ελέγχου ιστότοπου, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι όλα γίνονται και ελέγχονται σωστά.
Πελάτης
Οι πελάτες έχουν πολλές επιλογές και η προσδοκία ότι ένας ιστότοπος είναι υψηλής ποιότητας είναι αυτονόητη. Μια μεμονωμένη αρνητική εμπειρία ιστότοπου μπορεί να τιμωρηθεί σκληρά κάνοντας κλικ μακριά από τον ιστότοπο και μακριά από το προϊόν σας. Γιατί να μην το αποφύγετε αν είναι δυνατόν. Εάν ελέγχετε τακτικά τον ιστότοπό σας, οι πελάτες θα έχουν αυτό που περιμένουν από έναν καλό ιστότοπο, ταχύτητα, αξία περιεχομένου, σαφήνεια και προσβασιμότητα σε συσκευή οποιουδήποτε σχήματος ή μεγέθους.
Ομάδα υποστήριξης πελατών
Ένας ιστότοπος υψηλής ποιότητας κάνει τη διαφορά για μια ομάδα υποστήριξης πελατών. Όχι μόνο επειδή το να έχετε μια ζωντανή συνομιλία ή ένα ζωντανό τηλεφωνικό κέντρο στον ιστότοπό σας είναι το πιο σημαντικό στοιχείο με δυνατότητα κλικ για να επικοινωνήσετε με έναν αντιπρόσωπο υποστήριξης πελατών. Αλλά, επίσης, διότι ο ιστότοπός σας μπορεί να περιέχει μια γνωσιακή βάση, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες σας να βρίσκουν οι ίδιοι τις πληροφορίες που χρειάζονται. Κάνοντας τους πελάτες να αισθάνονται ανεξάρτητοι και άνετα και αποφορτίζοντας την ομάδα υποστήριξης πελατών.
Ομάδα πωλήσεων
Ένας καλός ιστότοπος έχει ακριβείς πληροφορίες προϊόντων και διαφανή τιμολόγηση. Η ομάδα πωλήσεων είναι πιο αποτελεσματική όταν διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία και μια άψογη εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπο βελτιώνει τα ποσοστά μετατροπών.
It is important that your website evolves in a systematic way over time, leading to higher traffic and a better user experience. When building a rapid website, mistakes can be made easily, so we use tools to automate the monitoring and auditing of the website. It is not possible to manually manage large websites once they reach a certain size.
Five tools help us understand what’s happening on our website every day. Here are some of the ways we monitor our website:
The Google search console is the most important tool we use daily to monitor the quality and performance of our websites.
Try using the following Google search query to find out if Google knows about all the pages on your website: site:[your domain] (example: site:www.liveagent.com). Google’s search results show how many pages are indexed:
Set a path to your sitemap in the Sitemaps section of your website so that Google can see every page of your website:
The Google search console accurately detects all significant errors and suggests improvements on your website, including pagination errors, technical errors, and 404 errors:
As part of the daily audit process, monitor the performance of your website based on keywords used by your visitors. Understand what visitors search for before they visit your page:
Google analytics is a free website tracking tool and platform that collects data on how users interact with your website. As the data is collected, Google analytics sorts it into easy-to-read interactive reports, which are what we see on the platform. Analytical reports enable us to understand how our visitors behave and adapt our content strategy accordingly.
UrlsLab helps us to make quick visual audit of all our pages in one place. One of the main features of this tool is that it takes screenshots of all pages of our domain once a day as well as keeping track of those screenshots. Website screenshots enable us to see changes in our design over time and compare them pixel by pixel. Furthermore, it records and logs all javascript errors triggered in the browser console, which helps our web developers to develop error-free pages.
Easily scroll through your domain and immediately spot the design errors. You can see the real-time rendering in URLslab:
Changes to each URL are recorded:
We monitor our infrastructure with multiple internal tools, but it is always good to have independent external tool, which notifies you immediately once your page is not accessible. One of the simplest free tools is uptimerobot.com.
Ahrefs.com makes it possible for us to monitor the position of our landing pages in the Google Search results for keywords relevant to our business. With the exception of keyword monitoring, we use the Site Audit tool to identify all HTML/CSS errors generated by our copywriters, translators or developers on a daily basis.
A search engine crawler’s first stop when crawling your website is the file www.example.com/robots.txt. Make sure your robots.txt and sitemap are always accessible with the proper format.
To test our robots.txt file we use robots.txt Tester tool
A proper robots.txt file should contain directive Sitemap pointing to the sitemap of your website. Example:
Sitemap: /sitemap_index.xml
For validation of sitemap we use Google Search Console Sitemap status:
Use SSL Certificate – Having an SSL certificate is a must. Secure websites (https vs. http) rank higher than websites without SSL. There are numerous authorities that issue SSL certificates, but we rely on Letsencrypt, a free service.
Validate SSL Certificate – Make sure you have a valid and strong SSL certificate on your website. For SSL certificate validation we use tools from SSL Labs
Malware check – You don’t want to host compromised content on your website. Our site audit includes a Google Transparency Report check.
Only unique and valuable content will be considered by Google when ranking your page higher in search results.
Prior to optimizing existing content or creating new content, remove all low-quality content from your domain. By removing low-quality content, you can improve traffic and save resources needed for maintenance and translations.
Whether your content team has to handle 100 pages of high quality or 20.000 pages of moderate quality makes a huge difference. Low-quality content will consume a lot of resources, such as translating your website into multiple languages and maintaining internal links.
How to identify pages with low quality?
To understand how Google rates the quality of the content read general guidelines for search quality rating process.
Google considers your page’s page speed, along with content quality, to be one of its most important ranking signals. Your visitors will not wait for more than 3-5 seconds for the page to load. If it doesn’t deliver on time, they will go to another website to find answers.
How to monitor page speed?
Monitor page speed with Google Analytics Site Speed Report. This tool helps you identify the slowest pages, geographical regions and browsers that deliver your content slowly.
How to improve the page speed?
PageSpeed Insights have the most comprehensive recommendations on how to speed up your page, but here are our top recommendations on how to keep your page fast::
Google offers multiple tools to check compatibility of your web page design with mobile platforms. One of them is Mobile-Friendly Test. After entering your URL, you get an instant compatibility result.
Mobile Usability Report in Google Search Console is another tool we use periodically for monitoring mobile usability. The report gives us detailed recommendations on how to improve mobile usability errors detected by Google during crawling.
The most critical parts of our website are tested periodically using BrowserStack to simulate a wide variety of mobile platforms and operating systems. It is an essential tool primarily for development, but we also find it helpful during standard mobile compatibility checks.
As part of our commitment to making our website accessible to individuals with disabilities, we evaluate it in WebAIM, a free tool for evaluating website accessibility standards, on an as-needed basis.
Λίστα ελέγχου ρύθμισης τηλεφωνικού κέντρου
Πρακτικές συμβουλές για τη ρύθμιση τηλεφωνικού κέντρου στην επιχείρησή σας. Ανακαλύψτε τη λίστα ελέγχου μας τώρα!
Λίστα ελέγχου μετάβασης τηλεφωνικού κέντρου
Θέλετε να αλλάξετε τον πάροχο λογισμικού σας αλλά δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε; Αυτή η απόλυτη λίστα ελέγχου μετάβασης τηλεφωνικού κέντρου θα σας βοηθήσει να ολοκληρώσετε τη διαδικασία χωρίς καμία ταλαιπωρία.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team