Υπάρχουν πολλοί τρόποι ώστε μια επιχείρηση να συγκεντρώσει αξιολογήσεις από τους πελάτες της, αλλά δεν είναι πάντα εύκολη η εφαρμογή τους σε κάθε περίσταση. Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους θα σας βοηθήσουμε να ζητήσετε αξιολογήσεις από τους πελάτες σας και να μάθετε περισσότερα σχετικά με την τελειοποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας.
1. Δημιουργήστε μια ενότητα αξιολογήσεων στον ιστότοπό σας
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε για να μπορείτε να συγκεντρώσετε τις αξιολογήσεις που επιθυμείτε είναι να έχετε μια ενότητα ή φόρμα στον ιστότοπό σας, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να υποβάλλουν τις αξιολογήσεις τους με ευκολία. Πέρα από την εμφάνιση αξιολογήσεων χρηστών κάτω από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας μπορούν, επίσης, να αφήσουν μερικές γενικότερες αξιολογήσεις σχετικά με την επωνυμία σας και τις συνολικές σας υπηρεσίες.
Γι’ αυτό ακριβώς θα ήταν χρήσιμο να έχετε ένα ειδικό σημείο στον ιστότοπό σας, καθώς θα έχετε συγκεντρωμένες εύκολα τις αξιολογήσεις των χρηστών σας σε ένα μέρος. Επιπλέον, οι αξιολογήσεις χρηστών που μιλούν κυρίως για την επωνυμία σας και την εξυπηρέτηση πελατών αντί για τα συγκεκριμένα προϊόντα/υπηρεσίες που παρέχετε θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε μια καλύτερη εικόνα για το πώς σκέφτονται οι πελάτες σας.
2. Καταστήστε τις πρόσφατες αξιολογήσεις σας δημόσιες
Ένα ακόμη πράγμα που θα πρέπει να σκεφτείτε να κάνετε είναι να βεβαιωθείτε ότι οποιεσδήποτε αξιολογήσεις λαμβάνετε είναι πάντα διαθέσιμες για να τις βρουν και να τις διαβάσουν οι πελάτες σας. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι αξιολογήσεις πελατών που λαμβάνετε θα πρέπει να μεταφέρονται αυτόματα σε μια ενότητα αξιολογήσεων κάτω από τα προϊόντα/υπηρεσίες σας στον ιστότοπό σας, ενδεχομένως σε μια ενότητα αξιολογήσεων χρήστη.
Αυτό μπορεί να παρακινήσει και άλλους πελάτες να αφήσουν, επίσης μια αξιολόγηση, ειδικά αν βλέπουν ότι αφιερώνετε χρόνο για να απαντήσετε και να βοηθήσετε τους ανθρώπους με όποιον τρόπο μπορείτε. Είτε μια κριτική είναι θετική είτε αρνητική, μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιωθείτε και να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας, οπότε μην φοβάστε να τις δημοσιεύσετε στο διαδίκτυο.
3. Χρησιμοποιήστε έρευνες αξιολόγησης πελατών
Η δημιουργία μιας καλής έρευνας πελατών μπορεί να μην είναι το πιο εύκολο πράγμα, καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπόψη. Πρώτα απ’ όλα, υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές ερωτήσεις που θα μπορούσατε να κάνετε στους πελάτες σας και απαντήσεις που αναμένετε να λάβετε. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να σκεφτείτε προσεκτικά τι πρέπει να ρωτήσετε.
Οι έρευνές σας πρέπει επίσης να είναι πιο εκτενείς και όχι μόνο μερικά αναδυόμενα παράθυρα σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να κάνετε πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις και να έχετε καλύτερα και πιο ομοιόμορφα αποτελέσματα.
Ανάλογα με το αν διεξάγετε επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο ή όχι, θα πρέπει επίσης να φροντίσετε να παρακολουθείτε πάντα τέτοια είδους δεδομένα από όλους τους πελάτες σας. Θα πρέπει όχι μόνο να δημιουργήσετε μια τοπική έρευνα για κάθε χώρα με την οποία συνεργάζεστε, αλλά και να μεταφράσετε τις αξιολογήσεις που λαμβάνετε από όλο τον κόσμο στη γλώσσα της επιλογής σας. Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσετε και τις δύο αυτές παραμέτρους είναι να συνεργαστείτε είτε με έναν επαγγελματία μεταφραστή είτε με μια επαγγελματική υπηρεσία μετάφρασης όπως το PickWriters, η οποία θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε σε τοπικοποίηση του περιεχόμενου της έρευνας χωρίς λάθη και άλλα προβλήματα.
4. Στείλτε follow-up email
Αφού ο πελάτης ολοκληρώσει μια παραγγελία, θα πρέπει να φροντίσετε να επικοινωνείτε πάντα μαζί του μέσω email, ευχαριστώντας τον για την αγορά του και ενημερώνοντάς τον ότι θα παραμείνετε σε επαφή για να τον βοηθήσετε με οτιδήποτε μπορεί να χρειαστεί στην πορεία. Η αυτοματοποίηση των email σας σε αυτήν την περίπτωση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συγκεντρώνετε αξιολογήσεις μετά την ολοκλήρωση μιας πώλησης. Θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε εγκαίρως όλες τις δραστηριότητες των πελατών σας.
Αυτό το email δεν θα επαληθεύσει μόνο τις αγορές τους, αλλά θα κάνει, επίσης, τους πελάτες σας να εμπιστεύονται περισσότερο την επωνυμία σας και να είναι πιο ανοιχτοί απέναντί σας, παρέχοντάς σας αξιολογήσεις μετά την παραλαβή των προϊόντων τους.
Προκειμένου να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να συντάξετε ένα email ανατροφοδότησης, ώστε να το κάνετε ευγενικό, φιλικό και επίσης χρήσιμο, σας παρέχουμε ένα παράδειγμα προτύπου:
Hi {Name},
Thanks for shopping at our {store name} online store. You have got a terrific flair for beauty, and your choice of products reflects that. The products in your shopping cart impressed us. We would love to know your opinion about the products you picked from our store as we are trying to learn from our customer’s experience.
Would you be willing to share your advice? Here is a link to share your thoughts as a quick review.
Appreciate your honesty!
{Customer agent’s name}
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, διαβάστε τα Πρότυπα Email Ανατροφοδότησης.
Τα email ανατροφοδότησης είναι μια πολύ χρήσιμη τακτική και αυτό το αίτημα αξιολόγησης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος follow-up. Αυτό μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε τις ανάγκες των πελατών σας και επίσης να τους δείξετε ότι είστε εκεί για κάθε μέρος της εμπειρίας τους με την επωνυμία σας. Τέτοιες αλληλεπιδράσεις θα βοηθήσουν τους πελάτες σας να αισθανθούν πολύ καλύτερα, ώστε να σας απαντήσουν με κάποια χρήσιμα σχόλια.
5. Δημιουργήστε δημοσκοπήσεις στους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν μεγάλη ισχύ και μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν να απλοποιήσετε πολύ τη διαδικασία λήψης αξιολογήσεων. Πλατφόρμες όπως το Facebook και το Twitter δίνουν στους χρήστες τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν χρονικές δημοσκοπήσεις, όπου μπορούν να κάνουν ερωτήσεις και να λάβουν απαντήσεις εξαιρετικά εύκολα.
Οι δημοσκοπήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να συλλέξετε σχόλια σχετικά με ερωτήσεις ή προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε σχετικά με οποιοδήποτε θέμα των επιχειρηματικών σας δραστηριοτήτων. Για παράδειγμα, μπορείτε να ρωτήσετε οτιδήποτε από το “Πώς βρίσκετε τη διαδικασία αποστολής μας;” ή «Ποια άλλα προϊόντα θα θέλατε να δημιουργήσουμε στο μέλλον;». Και οι δύο αυτές ερωτήσεις θα είναι εύκολο να απαντηθούν μέσω των σελίδων σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις υπηρεσίες που παρέχετε στους πελάτες σας.
6. Χρησιμοποιήστε τεστ χρηστικότητας
Τα τεστ χρηστικότητας μπορεί να ακούγονται περίπλοκα και δύσκολο να επιτευχθούν, αλλά στην πραγματικότητα, αποτελούν μια πολύ απλή μέθοδο συγκέντρωσης αξιολογήσεων σχετικά με τις υπηρεσίες/προϊόντα που προσφέρετε. Προκειμένου να γίνει πιο κατανοητό, τα τεστ χρηστικότητας είναι ουσιαστικά δωρεάν δοκιμές ή τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας που θα παραδώσετε σε πιθανούς πελάτες και στο συνολικό κοινό-στόχο σας.
Χρησιμοποιώντας τα προϊόντα/τις υπηρεσίες σας δωρεάν (για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα), οι άνθρωποι θα είναι πιο ξεκάθαροι για το αν τους άρεσαν ή όχι. Το μόνο πράγμα που θα περιμένετε από αυτούς, στο τέλος, θα είναι μια έντιμη αξιολόγηση των προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να συγκεντρώσετε αξιολογήσεις για την επιχείρησή σας εύκολα και γρήγορα.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι άνθρωποι θα είναι ικανοποιημένοι με αυτές τις δωρεάν δοκιμές και κατά πάσα πιθανότητα θα θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας μακροπρόθεσμα. Μαζί με αυτό, θα είναι πιο πιθανό να μοιραστούν την εμπειρία τους στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσελκύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο περισσότερους ενδιαφερόμενους.
Μην δωροδοκείτε τους ανθρώπους για μια θετική αξιολόγηση
Η συλλογή καλών αξιολογήσεων από τους ακολούθους σας πρέπει να είναι ειλικρινής και να μην επιβάλλεται. Το σημείο λήψης αξιολογήσεων θα πρέπει να είναι ανοιχτό σε κριτική και να αποδεχτείτε ότι δεν θα είναι όλοι ευχαριστημένοι με ό,τι προσφέρετε. Η δωροδοκία ατόμων για θετική κριτική δεν θα σας βοηθήσει ποτέ να διορθώσετε τυχόν πραγματικά προβλήματα που ενδέχεται να έχουν τα προϊόντα/οι υπηρεσίες σας. Έτσι, θα καταλήξετε να έχετε λιγότερες πωλήσεις και πολλές άχρηστες αλλά θετικές κριτικές.
Οι καλές αξιολογήσεις για την εξυπηρέτηση πελατών πρέπει να έρχονται φυσικά και δεν πρέπει ποτέ να λαμβάνετε κριτικές στο διαδίκτυο, ειδικά εάν είναι πληρωμένες. Ακόμα κι αν διαπιστώσετε ότι έχετε κάποια αρνητικά σχόλια στο Yelp ή ακόμα και στον ιστότοπό σας, θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε με θετικό τρόπο.
Ανακαλύψτε μόνοι σας
Η γνώση είναι σημαντική, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Δοκιμάστε τα πάντα στην ακαδημία μας μέσα από το LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Αυξήστε την αφοσίωση με το LiveAgent
Αυξήστε την αφοσίωση των πελατών σας με το LiveAgent! Προσφέρετε εξατομικευμένη υποστήριξη και βελτιώστε την εμπειρία αγορών, οδηγώντας τους πελάτες σας να επιστρέφουν ξανά και ξανά. Εξερευνήστε στρατηγικές για να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και δοκιμάστε το δωρεάν για 14 ή 30 ημέρες χωρίς πιστωτική κάρτα.
Λίστα ελέγχου κέντρου εξυπηρέτησης
Αυτή η λίστα ελέγχου κέντρου εξυπηρέτησης θα διασφαλίσει ότι οι πελάτες σας λαμβάνουν πάντα κορυφαία εξυπηρέτηση.
Λίστα ελέγχου αξιολόγησης εξυπηρέτησης πελατών
Η λίστα ελέγχου αξιολόγησης εξυπηρέτησης πελατών είναι η ευκαιρία σας να γνωρίσετε τομείς προς βελτίωση. Δώστε προσοχή στις προτάσεις των πελατών σας.