Κατά βάθος, είναι στην ανθρώπινη φύση να θέλουν οι άνθρωποι να βρίσκουν αποδοχή και να ζητούν επιβεβαίωση από τους άλλους. Δυστυχώς, όσο κι αν δεν το θέλουμε, μερικές φορές πρέπει να διαφωνήσουμε ή να αρνηθούμε να κάνουμε κάτι και να πούμε όχι σε κάποιο άτομο. Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο για εκείνους τους ανθρώπους που φοβούνται την απόρριψη και θέλουν να τυγχάνουν της αποδοχής όλων. Ορίστε, λοιπόν, μερικοί τρόποι για να αρνηθείτε ευγενικά, είτε πρόκειται για εργασία, όπως η εξυπηρέτηση πελατών ή για οποιαδήποτε άλλη καθημερινή κατάσταση.
Αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πραγματικές συνομιλίες, τηλεφωνική επικοινωνία, σε μια εφαρμογή συνομιλίας ή σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση κατά την οποία πρέπει να απορρίψετε το αίτημα κάποιου.
Ζητήστε πρώτα συγνώμη
Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια περίεργη συμβουλή, ειδικά αν δεν έχετε κάνει κάτι λάθος αντικειμενικά. Ωστόσο, το να ζητήσετε συγγνώμη πριν πείτε όχι έχει ορισμένα οφέλη. Αρχικά, ενημερώστε το άλλο άτομο ότι θα το δυσαρεστήσετε. Δεύτερον, δείξτε ενσυναίσθηση, η οποία μπορεί να απαλύνει ακόμη και την πιο δύσκολη απόρριψη. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε απλώς να αρνηθείτε κάτι ευγενικά.
I’m sorry, but we had to refuse your request to move to another department.
Μην χρησιμοποιείτε περιστροφές
Εάν δημιουργήσετε μια περίπλοκη απάντηση στην ερώτηση κάποιου, μόνο για να αρνηθείτε την έκκλησή του, μπορεί να συμβούν δύο πράγματα.
Πρώτον, μπορεί να πιστέψει ότι ψεύδεστε εξαιτίας του πόσο λεπτομερής είναι η απάντησή σας.
Δεύτερον, θα βρει έναν τρόπο να σας παρασύρει να πείτε ναι, βρίσκοντας ένα κενό στην απάντησή σας.
Έτσι, αντί να χρειάζεστε δέκα λεπτά για να εξηγήσετε το λόγο για τον οποίο λέτε όχι, κάντε το γρήγορα και ανώδυνα. Θα είναι πιο ειλικρινές και υπάρχει μικρότερη πιθανότητα να εγείρει ο συνομιλητής σας κάποιο επιχείρημα που να αντικρούει τους ισχυρισμούς σας.
Έτσι, αντί του: “Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να σας μεταφέρω αύριο στο σταθμό, γιατί η κόρη μου έχει μάθημα κολύμβησης και αν το χάσει, κινδυνεύει να χάσει τη συμμετοχή της στο κρατικό πρωτάθλημα.”
Απλώς πείτε…
I’m sorry but I can’t help you, I have something planned out for tomorrow.
Χρησιμοποιήστε τις πραγματικές λέξεις
Μερικές φορές, οι περιστροφές μπορούν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Αντί να προσπαθείτε να βρείτε τρόπους για να απαλύνετε την απόρριψη , προχωρήστε και χρησιμοποιήστε πραγματικές λέξεις απευθυνόμενοι στο άτομο αυτό.
No, I’m afraid I can’t do that for you.
OR
That’s not possible at the moment.
OR
I would rather not get into that kind of situation.
Με αυτόν τον τρόπο, το άτομο που σας ακούει δεν θα έχει καμία αμφιβολία ότι η απάντησή σας είναι αρνητική. Αυτή είναι η ευκολότερη λύση για όλα αυτά, αλλά ταυτόχρονα και η πιο ριψοκίνδυνη, γιατί μπορεί να φανείτε απότομοι ή πολύ ευθείς.
Πείτε ΌΧΙ δύο φορές, εάν πρέπει
Μερικές φορές, οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να επιμένουν αφού ακούσουν την απόρριψή σας την πρώτη φορά. Μπορεί να πιστεύουν ότι είναι πιθανό να αλλάξετε γνώμη ή ότι μετά από αρκετή πειθώ, μπορείτε να υποχωρήσετε. Απλά (και ευγενικά) επιβεβαιώστε την αρνητική σας απάντηση.
As I said, I’m afraid I can’t help you at the moment.
OR
As I previously mentioned, we don’t give discounts to seniors.
Προωθήστε τους σε κάποιον άλλο
Μια κατάσταση όπου τα άτομα δεν έχουν πρόβλημα να ακούσουν μια αρνητική απάντηση είναι όταν τα στέλνετε σε κάποιον άλλο που μπορεί να βοηθήσει περισσότερο. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα το θεωρήσουν άρνηση, παρά βοήθεια, ώστε να πάρουν αυτό που πραγματικά χρειάζονται. Φυσικά, πρώτα, βεβαιωθείτε ότι το άτομο αυτό, μπορεί να διευθετήσει πραγματικά αυτή την κατάσταση.
I can’t help you at the moment since I’m not an expert on tax, but Susan from accounting can give you a hand.
OR
While I can’t solve this problem immediately, I can connect you with someone from customer service to help you out.
Γίνετε αντανάκλαση του αιτήματος
Μιλώντας για την ενσυναίσθηση, μια από τις καλύτερες τακτικές για να ξεφύγετε από μια αρνητική απάντηση είναι να πάρετε την ίδια θέση με το άτομο στο οποίο απευθύνεστε. Εάν πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση (ή άτομο) την οποία αντιμετωπίζετε, αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε την απάντησή σας να μην φαίνεται τόσο αρνητική. Ακριβώς όπως το προηγούμενο σενάριο, ξεκινάτε όμορφα πριν αρνηθείτε.
You’re right, we did take too long when processing your request. However, I cannot help you at this time.
OR
It’s true that we haven’t done enough for your case. However, I don’t think we can really help you out with your request.
Προσφέρετε μια εναλλακτική
Σίγουρα, το όχι ως απάντηση δεν θα είναι ό,τι πιο ευχάριστο για το άτομο που δέχεται την αρνητική απάντηση. Ωστόσο, εάν του δώσετε μια εναλλακτική λύση που φαίνεται εξίσου καλή, πιθανότατα θα αποδεχθεί την άρνηση πολύ καλύτερα.
I’m afraid I can’t give you a discount on a premium plan, but I can give you another month of free trial.
Αυτό δεν είναι πάντα δυνατό, καθώς μερικές φορές δεν υπάρχει εναλλακτική επιλογή. Λάβετε, επίσης, υπόψη ότι το να δώσετε μια εναλλακτική λύση μπορεί να ανοίξει μια πιο περιττή συζήτηση.
Επιστρέψτε πίσω
Συχνά, το αίτημα κάποιου δεν είναι δυνατό να εκπληρωθεί αμέσως. Μπορεί να μην γνωρίζετε εάν είναι δυνατόν να εκπληρωθεί, να χρειάζεστε την εξουσιοδότηση άλλου ατόμου ή μπορεί να είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πείτε στο άτομο ότι θα το ελέγξετε και θα επιστρέψετε αργότερα. Φυσικά, φροντίστε να επιστρέψετε στ’ αλήθεια.
I can’t tell you where your shipment is at the moment, but I will check up on that and let you know sometime tomorrow if that works for you.
OR
While I can’t help you out at the moment, you can check back tomorrow and see if we have any more of those shoes in stock.
Παράδειγμα από την καθημερινότητα:
Πώς να αρνηθείτε μια πρόσκληση;
Ας ρίξουμε μια ματιά σε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα. Πώς να απορρίψετε μια πρόσκληση γάμου; Εάν δεν μπορείτε να παρευρεθείτε σε έναν γάμο ή ίσως δεν θέλετε να πάτε σε αυτόν τον γάμο, το να βρείτε τον τρόπο να απορρίψετε ευγενικά την πρόσκληση, μπορεί συχνά να είναι αρκετά δύσκολο.
Πώς να απορρίψετε προσκλήσεις γάμου, παραδείγματα:
Thank you so much for the invitation. Unfortunately, I am unable to attend. Congratulations to both of you. Have a lovely day!
OR
I am sorry, but I cannot make it in person. Would love to celebrate with both of you when we get the chance. Anyways, congrats to both of you!
Συμπέρασμα
Το να λέτε όχι ή να αρνείστε ευγενικά είναι ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα, ανεξάρτητα από την κατάσταση, το άτομο ή τη γλώσσα. Αυτές οι συμβουλές θα σας βοηθήσουν να πείτε ΟΧΙ, πιο εύκολα και να αποφύγετε δυσάρεστες καταστάσεις με οποιοδήποτε άτομο. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, ανατρέξτε στο άρθρο Επικοινωνία πελατών για περισσότερες πληροφορίες.
Ανακαλύψτε μόνοι σας
Η γνώση είναι δύναμη, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Δοκιμάστε τα πάντα στην ακαδημία μας μέσα από το LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Τρόπος διεξαγωγής συνέντευξης πελατών
Γνωρίζετε τις συνεντεύξεις πελατών; Ανακαλύψτε ποιο είναι το σημείο διεξαγωγής συνέντευξης πελατών και πώς να δημιουργήσετε μία με 7 μόνο βήματα.
12 Απαραίτητες δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών: Τι να κάνετε και τι να μην κάνετε
Ανακαλύψτε τη σημασία των κοινωνικών δεξιοτήτων εξυπηρέτησης πελατών για την οικοδόμηση σχέσεων, την παροχή κορυφαίας υποστήριξης αφήνοντας μόνιμες θετικές εντυπώσεις.
Ενσυναίσθηση στην εξυπηρέτηση πελατών
Μάθετε για την ενσυναίσθηση στην εξυπηρέτηση πελατών και τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε τη συνολική εξυπηρέτηση/υποστήριξη πελατών σας ενσωματώνοντας δηλώσεις ενσυναίσθησης.
Πώς να απαντήσετε σε ένα αίτημα πελάτη
Η επικοινωνία με τους πελάτες μπορεί να ανεβάσει ή να ρίξει μια επιχείρηση. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς να απαντήσετε σωστά σε αιτήματα πελατών.